رییس شورای شهر: مشکلات ناشی از خاموشی موتوربرق‌ها مهمترین عامل آبگرفتگی در اهواز بود

اهواز- ایرنا- رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: روشن نبودن موتوربرق‌ها در زمان بارش باران مهم‌ترین عامل در بروز آبگرفتگی و تخلیه نشدن آب بود.

محمد مهدی مطیعی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یکی از برنامه‌های با اولویت شورای ششم اهواز جلوگیری از بروز آبگرفتگی و یا کاهش ماندگاری آب در زمان بارش باران است.

طبق اعلام شهرداری اهواز ماندگاری آبگرفتگی در اهواز طی سال‌های اخیر از ۱۰ روز به ۲ روز کاهش یافته است.

وی گفت: بسیاری از نقاط بحرانی آبگرفتگی در اهواز با نظارت و انجام وظفیه از سوی دستگاه مربوطه قابل رفع و کنترل است.

مطیعی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر زمان ماندگار آبگرفتگی در اهواز با اقدامات انجام شده کاهش یافته است افزود: اقدامات اساسی به منظور دفع آب‌های سطحی در فصل بارش امسال پیش‌بینی شده تا همچون سال‌های گذشته درگیر این معضل نشویم.

پیش از این نیز رییس شورای شهر اهواز آسفالت و آبگرفتگی را ۲ مطالبه مهم مردم این شهرستان نام برد.

رییس شورای شهر اهواز بیان کرد: نقاط چالشی آبگرفتگی در اهواز شناسایی شده و کمیته‌ای برای رسیدگی و رفع این معضل در شورا تشکیل شده است.

بهبود وضعیت آسفالت اهواز از برنامه‌های اولویت دار شورای شهر اهواز

مطیعی با بیان اینکه از دیگر مطالبات و دغدغه‌های مردم اهواز بهبود وضعیت آسفالت است بیان کرد: از برنامه‌های اولویت‌دار شورای شهر اهواز رسیدگی به وضعیت آسفالت، رفع مشکل دفع آب‌های سطحی، ایجاد انضباط اداری و مالی در شهرداری و انجام نظافت شهری است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب آسفالت در اهواز گفت: پیگیری ایجاد روکش آسفالت برای نقاطی از اهواز که وضعیت نامناسبی دارند در دستور کار شورای شهر قرار گرفته است.

رییس شورای شهر اهواز ادامه داد: کمیته آسفالت با مشارکت معاونت عمرانی استانداری خوزستان تشکیل شده است و تلاش داریم وضعیت آسفالت اهواز بهبود نسبی یابد.

اختلاف نظرها مانع رسیدگی به مشکلات شهر اهواز

مطیعی با بیان اینکه متاسفانه اختلاف نظرها در شورای شهر و یا شهرداری اهواز باعث شده تا به مشکلات شهر رسیدگی نشود بیان کرد: باید مطالبات مردم در اولویت کاری شورای شهر و شهرداری قرار گیرد و به دور از اختلافات به دنبال حل مشکلات اهواز بود.

وی با بیان اینکه تا اندازه‌ای همبستگی و هم‌افزایی در شورای شهر اهواز ایجاد شده است افزود: متاسفانه در گذشته اختلاف سلیقه و اختلاف در اولویت‌بندی چالش‌ها و مشکلات باعث شد تا مدیریت شهری در اهواز دچار نقص و اختلال شود.

رییس شورای شهر: مشکلات ناشی از خاموشی موتوربرق‌ها مهمترین عامل آبگرفتگی در اهواز بود

به گزارش ایرنا، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان پیش از این اعلام کرد؛ طرح جامع فاضلاب اهواز راهکاری برای دفع آبگرفتگی نیست و برای حل این معضل در اهواز باید سیستم مجزای دفع آب‌های سطحی ایجاد شود.

هزینه بالای ساخت سیستم دفع آب‌های سطحی و عدم تخصیص اعتبار باعث شده که تا کنون این طرح در استان اجرایی نشود.

طی سال‌های اخیر آبگرفتگی در فصل بارش باران در اهواز و برخی شهرستان‌های خوزستان باعث وارد شدن خسارت به خانه‌های مردم و یا فرونشست زمین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha