دادستان تبریز: قطعه نخست بزرگراه اهر - مشکین شهر تا یک ماه آینده تکمیل شود

تبریز-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی مقرر کرد پنج کیلومتر اول پروژه بزرگراه اهر - مشکین شهر تا یک ماه آینده به اتمام رسیده و آماده بهره برداری شود.

به گزارش ایرنا، بابک محبوب علیلو روز چهارشنبه در نشست بررسی موانع پروژه بزرگراه اهر- مشکین شهر، افزود: تحمیل هزینه‌های گزاف به بیت‌المال و محرومیت مردم از مزیت اجرای درست و دقیق پروژه‌های عمرانی نباید با سهل انگاری و تعلل های بی مورد به رویه تبدیل شود.

وی بر لزوم توسعه متوازن در شهرستان ها و بخش های مختلف استان تاکید و اظهار کرد: ضروری است تا از تمام ظرفیت های دستگاه های موجود در استان در راستای از میان برداشتن موانع پروژه ها استفاده شود.

محبوب علیلو با اشاره به اینکه هرگونه تعلل و تاخیر ناموجه در اجرای پروژه ها، موجب تحمیل هزینه های گزاف به بیت المال و محرومیت مردم از مزیت پروژه ها می شود، اظهار کرد: هر گونه تاخیر و تعلل غیرموجه در اجرای پروژه های عمرانی تضییع حقوق شهروندی است .

وی به اهمیت و ضرورت تعیین تکلیف کمربندی شرقی اهر نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح در راستای مدیریت بار ترافیکی شهر اهر بسیار موثر است، گفت: احداث کمربندی شرقی اهر باید به هر طریقی در اولویت دستگاه های اجرایی مربوطه قرار بگیرد.

محبوب علیلو ادامه داد: نبود کمربندی اهر و تردد به شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند و برخی از شهرستان های استان اردبیل از داخل شهر بسیار آسیب زا است و از اینرو بار ترافیکی مضاعفی را به خیابان های شهر وارد شده و شهروندان را با مشکلاتی عدیده مواجه می کند.

وی گفت: دادستانی عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی با ورود به روند بعضی از پروژه‌ها، دستورات لازم را صادر می کند.

پروژه بزرگراه اهر- مشگین‌شهر ابتدا از طرف استان اردبیل شروع شده بود اما در سال ۹۷ با پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی قرار شد تا پروژه از طرف حوزه استحفاظی آذربایجان‌شرقی نیز اجرایی شود اما به دلیل وجود معارضان پیشرفت قابل توجهی ندارد.

۳۵ کیلومتر از این بزرگراه در حوزه آذربایجان شرقی است.

جاده اهر- مشگین شهر از راه های ارتباطی پرتردد با چشم اندازهای زیبای گردشگری می باشد که متاسفانه به دلیل کم عرض و غیراستاندارد بودن آن همه ساله شمار زیادی از هموطنان مان در تصادفات رانندگی آنجا جان خود را از دست می دهند.

شهرستان اهر با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است و شهرستان مشگین شهر نیز حدود ۷۰ کیلومتری با آن فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha