هیچ بخشی از کشاورزی سمنان با پساب و آب‌های نامتعارف آبیاری نمی‌شود

سمنان - ایرنا - مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: هیچ بخشی از اراضی کشاورزی استان با پساب و آب‌های نامتعارف آبیاری نمی‌شود و در این حوزه نظارت و دقت ویژه‌ای وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید احسانی در ششمین کارگروه استانی سازگاری با کم‌آبی که به ریاست استاندار سمنان در سالن غدیر استانداری، افزود: یکی از دغدغه‌های مورد بحث رصد، پیگیری و گزارش مواردی از آبیاری اراضی کشاورزی در استان سمنان با استفاده از آب‌های نامتعارف و به ویژه پساب است و در این زمینه بر اساس گزارش‌های موجود، در حال حاضر مورد قابل توجهی در مورد آبیاری مزارع کشاورزی با پساب وجود ندارد و تشدید نظارت‌ها برای رصد بیشتر در این بخش مدنظر است.

وی با تاکید بر بحث جداسازی آب آبیاری فضای سبز از شبکه آب آشامیدنی شهری، افزود: این مساله از مدت‌ها قبل در دستور کار آب منطقه ای سمنان قرار داشت و اقداماتی نیز در برخی از شهرهای استان سمنان انجام شده است.

این مسوول گفت: جداسازی آبیاری فضای سبز از آب آشامیدنی شهری در شهرهای سمنان و سرخه به صورت کامل انجام شد و در برخی دیگر از شهرهای استان سمنان نیز اقدام‌ها در حال انجام است.

هیچ بخشی از کشاورزی سمنان با پساب و آب‌های نامتعارف آبیاری نمی‌شود

وی خاطرنشان کرد: قانون برنامه هفتم توسعه نیز بر جداسازی آبیاری فضاهای سبز از شبکه آب آشامیدنی الزام دارد.

حقابه غرب استان از حبله رود پیگیری می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان به اقدامات انجام گرفته در حوزه حبله‌رود نیز اشاره کرد و گفت: در جلسه پیشین کارگروه استانی سازگاری با کم‌آبی عمده مطالب مربوط به مباحث حوزه حبله‌رود بود که پیگیری‌های در این زمینه انجام شد.

وی گفت: نشستی با حضور استاندار سمنان و نماینده کشاورزان غرب استان با معاون امنیتی وزیر کشور برگزار شد و یک جلسه نیز با حضور استاندار سمنان و نمایندگان کشاورزان با معاون وزیر نیرو در امور آب برگزار شد.

این مسوول به دیگر جلسات برگزار شده در زمینه موضوعات مرتبط با حبله‌رود اشاره کرد و گفت: یک نشست نیز با رییس کل دادگستری سمنان در شهر گرمسار برگزار شد و پس از آن نیز در سفر رییس قوه قضائیه به استان، نشستی اختصاصی با موضوع حبله‌رود با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: در سفر معاون اول قوه قضاییه با پیگیری انجام شده، حساسیت لازم برای حل مشکل حقابه مردم گرمسار از حبله‌رود در سطح ملی ایجاد شد و تا حصول نتیجه این مباحث پیگیری می‌شود تا منجر به احقاق حق مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha