۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۷
کد خبر: 85615792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار پلیس آگاهی کرمان برای کلاهبرداری‌های هرمی

کرمان- ایرنا- رییس پلیس آگاهی استان کرمان در خصوص کلاهبرداری و فعالیت‌های عضویابی چند شرکت هرمی و همچنین از طریق برقراری تماس تلفنی هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی روز چهارشنبه افزود: شرکت هایی به عنوان شرکت قوچ پین با نام انحصاری Qoojpn و کیوتن با نام انحصاریQoo۱۰ از کشور ژاپن و تیمون با نام انحصاری TMON کشور کره جنوبی به عنوان شرکت‌های تبلیغاتی مراکز بزرگ خریدهای آنلاین جهانی اعم از آمازون، نتلر، وال مارت، علی بابا و ... از طریق عضویابی اینترنتی فعالیت و افراد مختلف را با فرستادن لینک دعوت عضو می کنند.

وی اظهار داشت: این شرکت ها با تحریک سایر اعضا، زیر مجموعه خود را افزایش می دهند و سود بیشتری را عاید خود می‌کنند که این موارد یک دسیسه هرمی است و باعث فریب و از بین رفتن سرمایه افراد می شود.

این مقام انتظامی با اشاره به مرکزیت این نوع شرکت ها در خارج از کشور و تبلیغات اغوا کننده آنها برای فریب افراد جامعه از عموم شهروندان خواست که نسبت به اینگونه موارد و هر مورد دیگری که به افراد وعده اعطای سود بیشتر از طریق عضویابی و فعالیت های نامتعارف را می‌دهند هوشیار باشند.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان همچنین در خصوص یک شگرد دیگر کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی نیز هشدار داد و گفت: در این روش افراد کلاهبردار با شناسایی افراد بیمار و پزشکان معالج آنان، خود را از کادر پزشکی و از افراد فعال در حوزه تامین دارو معرفی و از فرد بیمار یا همراهان وی مبالغی را به بهانه تامین داروهای کمیاب و خاص از طریق واریز کارت به کارت دریافت می کردند.

وی ادامه داد: لازم است شهروندان نسبت به اینگونه افراد و درخواست های فریبنده هم نهایت دقت و هوشیاری را داشته باشند و اگر با این قبیل درخواست ها یا هر نوع ترفند کلاهبرداری دیگری مواجه شدند ضمن گزارش موضوع به پلیس، سایر شهروندان را نیز آگاه کنند.

کشف هفت تن چوب جنگلی قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان نیز با اشاره به توقیف یک دستگاه کامیون و کشف هفت تن چوب جنگلی قاچاق گفت: ماموران پاسگاه انتظامی حرمک از توابع بخش گلباف در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، در مسیر حوزه استحفاظی یک کامیون بنز حامل چوب را برای بررسی متوقف کردند.

سرهنگ مهدی پورامینایی افزود: در بازرسی از این کامیون میزان هفت تن چوب که به صورت غیر مجاز حمل شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان تصریح کرد: راننده این کامیون پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و بار چوب قاچاق آن به اداره منابع طبیعی شهرستان کرمان تحویل داده شد.

حمل تریاک با اتوبوس ناکام ماند

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان هم با اشاره به کشف ۱۰۳ کیلو تریاک از یک دستگاه اتوبوس عبوری از جاده بم-کرمان عنوان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در عملیات اخیر پایش خودروهای عبوری جاده مذکور، یک دستگاه اتوبوس عبوری را برای بررسی متوقف کردند.

سرهنگ علی‌رضا امیری افزود: ۱۰۳ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک در بازرسی دقیق از قسمت های مختلف اتوبوس کشف و یک متهم دستگیر شد.

وی تصریح کرد: در ادامه این متهم که از شرق عازم یکی از استان های شمال کشور بود با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha