رئیس کمیسیون اروپا و نخست وزیر انگلیس: چرخه خشونت‌ها در منطقه باید پایان یابد

لندن – ایرنا – نخست وزیر انگلیس و رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک در بروکسل، بدون محکوم کردن حملات و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا که منجر به ایجاد بی‌ثباتی، افزایش تنش‌ها و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین و لبنان شده است، کاهش تنش‌ها و پایان خشونت‌ها را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا، اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا در این نشست مواضع اتحادیه اروپا درباره پاسخ مشروع ایران به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را تکرار کرد و گفت: من حملات موشکی ایران علیه اسرائیل را قویا محکوم می‌کنم. چرخه خشونت جان غیرنظامیان بی‌گناه را تهدید می‌کند و باعث عمومی شدن مناقشه در کل منطقه شده است.

وی بدون اشاره به مقصر بحران موجود در منطقه گفت: این وضع باید به هر قیمتی پایان یابد و اتحادیه اروپا به درخواست‌ها برای برقراری آتش‌ بس در سراسر مرز لبنان و مطابق با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و مرز غزه ادامه می‌دهد.

نخست وزیر انگلیس هم که برای گفت‌وگو درباره آینده روابط کشورش با اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کرده است، با تکرار مواضع لندن درباره عملیات نظامی ایران در فلسطین اشغالی گفت: من هم حمله اخیر ایران را محکوم می‌کنم. ما در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم و حق آن را برای تامین امنیت و دفاع از خود به رسمیت می‌شناسیم.

کی‌یر استارمر اضافه کرد: باید از لبه پرتگاه فاصله بگیریم و تمام طرف‌ها را به سمت یافتن راهی برای تنش زدایی و دست یابی به راه‌حل سیاسی در برابر جبهه‌های مختلف بحران منطقه‌ای، دعوت کنیم.

کشورهای اروپایی که تاکنون دربرابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در منطقه سکوت کرده‌اند، به فاصله کوتاهی پس از عملیات نظامی ایران در فلسطین اشغالی، واکنش نشان داده و اقدام مشروع ایران را محکوم کرده‌اند. در این میان ایرلند که به تازگی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخته است، برخلاف موضع اتحادیه اروپا و سایر کشورهای اروپایی، از اعلام تعهد دوبلین به امنیت رژیم صهیونیستی خودداری کرده است.

به گزارش ایرنا، موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرده است چنان‌چه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان دیشب در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی را مورد هدف قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha