اگر صهیونیست‌ها پاسخ تنبیهی ایران را دریافت نکنند، افزون‌تر مجازات می‌شوند

تهران - ایرنا - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر رژیم صهیونیستی پیام تنبیهی ایران را دریافت نکند، جمهوری اسلامی فراتر از این عملیات با دامنه بسیار افزون‌تر طرف مقابل را مجازات خواهد کرد.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره پاسخ قاطعانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ترورها و جنایات رژیم صهیونیستی در داخل خاک کشور و مواضع جمهوری اسلامی، گفت: اقدام جمهوری اسلامی ایران مطابق با موازین بین المللی است و منشور ملل متحد حق ذاتی دفاع مشروع را برای کشورها مقرر داشته است.

وی افزود: عملیات وعده صادق ۲ مطابق با قواعد و مقررات داخلی و ساختارهای کشور به سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح محول شده است و همگی گویای این است که آنچه که ایران در قالب خویشتنداری از خود نشان داد و آنچه که ایران در ارسال پیام در خلال این تنبیه و مجازات رژیم صهیونیستی انجام داده است، حاوی پیام وسیع‌تر به رژیم صهیونیستی و حامیانش است.

ایران بارها به پاسخ جنایات طرف مقابل در زمان، مکان و سطح عملیاتی مناسب تاکید کرده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه ایران با تکیه به توان بومی خود و استفاده از ابزارهای داخلی این عملیات را انجام داده است، تصریح کرد: پیش از این بارها اعلام کرده بودیم که زمان، مکان و سطح عملیات را جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور مستقل حق ذاتی خود می‌داند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا فراتر از این عملیات و با دامنه بسیار افزون‌تر و سلاح‌های متفاوت‌تر می‌توانیم به دشمنان پاسخ دهیم و اگر رژیم صهیونیستی پیام تنبیهی ایران را دریافت نکرده باشد، مجازات‌های افزون‌تری در انتظارش است.

مقتدایی اضافه کرد: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که ایران توانمندی به مخاطره انداختن امنیت آنها را در خیلج فارس، دریای عمان، دریای سرخ و هر نقطه دیگر جهان دارد. اما ایران همیشه از جایگاه یک کشور مقتدر و متمدن خویشتنداری کرده و پاسخ‌های جمهوری اسلامی هم از جایگاه قدرت بازدارندگی بوده است.

رژیم صهیونیستی باید نشان دهد دیگر مسبب ناامنی نمی‌شود

وی تاکید کرد: اکنون مجازات در گام اول صورت گرفته و رژیم صهیونیستی باید نشان دهد که دیگر مسبب ایجاد ناامنی در درون کشور یا در پی گرفتن قلمرو سرزمینی جمهوری اسلامی یا برهم زدن منافع کشور نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه سازمان ملل به وظایف خود عمل نکرده و باید دراین باره پاسخگو باشد، گفت: حتی برخی از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، انگلیس و فرانسه در روند فعالیت شورای امنیت خلل ایجاد کردند و باید دراین باره پاسخگو شوند.

مقتدایی با بیان اینکه عملیات جمهوری اسلامی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی از حمایت ملت‌های جهان و ایران برخوردار است، یادآور شد: قطعا جمهوری اسلامی پیروز حرکتی است که خود آغازگر آن نبوده ولی زمان پاسخ گویی آن را خود تعیین کرده است.

وی در ادامه به نماز جمعه روز گذشته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اشاره خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در نماز جمعه اشاره فرمودند، کار درخشان نیروهای مسلح چند شب قبل یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود. به عبارتی همانطور که رهبر انقلاب فرمودند در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده می‌شویم. بلکه طبق نظر تصمیم گیران نظامی و سیاسی به صورت منطقی و معقول و در وقت و هنگام خود انجام می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه شنبه شب ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را مورد هدف قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha