معاون وزیر کشور: دولت چهاردهم دنبال بهره گیری از توان همه سلایق است

همدان- ایرنا- معاون سیاسی وزیر کشور گفت: همواره دولت ها با رویکرد جناحی تشکیل شده اما رییس جمهور دولت چهاردهم با شعار وفاق ملی به دنبال بهره گیری از توان همه افراد با سلایق مختلف برای پیشبرد امور کشور است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی زینی وند» شامگاه چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار جدید همدان اظهار کرد: پس از شهادت آیت الله رییسی اتتخاباتی با شکوه، افتخار آفرین، امن، سالم و فراگیر در کشور برگزار شد.

وی افزود: پرچمدار اصلی نهاد انتخابات و مشارکت مردم در همه این سالها رهبری فرزانه انقلاب بوده است.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: از دل این انتخابات، رییس جمهوری مقبول، مردمی و معتمد برگزیده شد که فضای گفتمانی جدید را در کشور ایجاد کرد.

وی افزود: تخطئه و منکوب کردن یکدیگر، بر کرسی نشستن و علیه دولت های گذشته صحبت کردن سودی ندارد بنابراین مسئولان و دولتمروان چهاردهم بر خوبی گذشته تکیه کرده و خلاقیت جدید با کارشناسان و نخبگان به وجود آورند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: با پذیرش مسئولیت در دولت وفاق ملی باید محور کار مسئولان گفتمان رییس جمهور باشد.

زینی وند درباره روند انتخاب استانداران اظهار کرد: در انتخاب استاندار، نمایندگان مردم همدان در خانه ملت گفتند دولت بر اساس سیاست ها به هر جمع بندی برسد ما کمک و حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه رییس جمهور تعیین استانداری توصیه نکرده است، افزود: 500 نفر برای تصدی پست استانداری شناسایی شده اند که هم اینک اسامی 200 نفر در اختیار وزارت کشور قرار دارد.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: با مشورت، در نظر گرفتن گفتمان رییس جمهور و بر اساس واقعیت و توانمندی استان ها، استانداران انتخاب شدند که امید می رود با در پیش گرفتن این شیوه استانداران توانمندی خود در عرصه خدمت به مردم نشان دهند.

زینی وند تاکید کرد: استانداران حاکمان محلی هستند ولی حکمران محلی نیستند بنابراین باید استاندار با تجربه و قوی انتخاب و امور استان به او محول شود.

وی گفت: انتطار برای تحول استان با تکیه بر اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست بلکه باید از توان و سرمایه بخش خصوصی استفاده کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه استاندارانی که سابقه وزارت کشور دارند در مسئولیت موفق تر هستند، گفت: ابقای مدیرانی که سابقه و عملکرد موفقی دارند اشکالی ندارد و این کار همان همگرایی مورد تاکید رییس جمهور است.

زینی وند گفت: نیروهای نظامی کشورمان در عملیات های موفق وعده صادق 2 دل بسیاری از مسلمانان، کودکان بی سرپرست و بی پناه غزه فلسطین، لبنان و مظلومان جهان را شاد کردند.

وی عنوان کرد: این قدرت بازدارندگی به نقطه امید جهان اسلام و نقطه امنیت و آسایش مردم کشورمان در ایران عزیز تبدیل شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: اگر فکر کنید با سرسپرگی و تسلیم در برابر زورگویان و قدرت ها می توان امنیت و آینده را تضمین کرد تحلیل اشتباهی است که برای نمونه در تاریخ این کشور حاکمانی به این افراد اعتماد کردند و خیر ندیدند.

زینی وند ادامه داد: همچنین در کشورهای جهان حاکمانی سر سپردند اما با خواری رفتند و کشور را از دست دادند پس باید قدر قدرت بازدارندگی ایران را بدانیم و با اتحاد و همبستگی از اقدامات خوب کشور با هر سلیقه و تفکری دفاع کنیم.

به گزارش ایرنا، «علی زینی وند» معاون سیاسی وزیر کشور عصر چهارشنبه برای معارفه هفدهمین استاندار همدان وارد شهر همدان شد.

آیین تکریم و معارفه استاندار همدان در سالن جلسات استانداری در حال برگزاری است که در این آیین از خدمات «علیرضا قاسمی فرزاد» تقدیر به عمل آمده و «حمید ملانوری شمسی» به عنوان استاندار همدان معرفی می شود.

«علیرضا قاسمی فرزاد» از ۲۸ مهر ۱۴۰۰ به عنوان استاندار همدان در دولت سیزدهم معرفی و تاکنون این مسئولیت را برعهده داشت.

«حمید ملانوری شمسی» روز یکشنه هشتم مهر ماه ۱۴۰۳ با تصویب هیات دولت به عنوان هفدهمین استاندار همدان انتخاب شد.

استاندار جدید همدان متولد سال ۱۳۵۱ در شهرستان انار واقع در استان کرمان است.

ملانوری شمسی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری و دانشجوی مقطع دکترا در همین رشته است، از کارکنان وزارت کشور به شمار می رود که سابقه تصدی پست های مختلف را در بدنه این وزارتخانه داراست.

ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافت، بخشدار انار، شهردار بهرمان، معاون استاندار و فرماندار ویژه رفسنجان و مدیرکل سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمان، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان و معاونت امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری کرمان بخشی از سوابق مدیریتی استاندار جدید همدان به شمار می رود.

ملانوری شمسی در دولت دوازدهم و در سال ۹۷ نیز با حکم وزیر کشور وقت به عنوان مدیرکل امور سیاسی وزارت کشور معرفی و منصوب شد.

استاندار جدید همدان در سال ۹۹ به عنوان استاندار خراسان جنوبی معرفی و مشغول به خدمت شد.

معاون سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور از دیگر سوابق مدیریتی استاندار جدید همدان به شمار می رود.

رضا تمدن، عباس حائری، محمدعلی کی نژاد، محمد صالح مدرسه ای، علی دانش منفرد، محمدرضا سپهری(سرپرست)، محمدعلی تقی جهرمی، احمد خرم، علی جابریان همدانی، علی اصغر زبردست، بهروز مرادی، کرم رضا پیریایی، علی محمد آزاد، محمدناصر نیکبخت، سید سعید شاهرخی و علیرضا قاسمی فرزاد به ترتیب استانداران پیشین همدان پس از انقلاب اسلامی بوده اند.

احمد خرم و محمد ناصر نیکبخت هر یک با پنج سال خدمت رکورددار استانداری همدان در بین استانداران پیشین این استان هستند.

استان همدان به مرکزیت شهر همدان با ۱۰ شهرستان و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در غرب کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha