۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85616309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار واحد تولیدی بوشهر نشان " حلال " دریافت کردند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر گفت: چهار واحد تولیدی این استان موفق به دریافت نشان تجاری " حلال" بعنوان یکی از شاخص‌های مهم صادراتی شدند.

به گزارش ایرنا ، محسن مشتاقی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان توسعه تجارت ایران (TPO) به عنوان یکی از ناظران بر فعالیت‌های صادرات و واردات کالا و خدمات، نقش عمده ای در بررسی حلال بودن وضعیت مواد مصرفی وارداتی و ترویج اعطای استاندارد حلال بر مواد غذایی صادراتی دارد.

وی یادآور شد: سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری سایر سازمان‌های دولتی و خصوصی، سعی دارد تا استاندارد حلال را در تولید، فرآوری، بسته‌بندی، نگهداری و حمل و نقل محصولات غذایی، دارویی، بهداشتی، آرایشی و خدمات مربوط به آن‌ ها اجرا کند.

مشتاقی ادامه داد: مدیریت و پیاده سازی هدفمند و ساختار یافته استاندارد حلال در ایران، نیازمند همکاری و تعامل موسسات و نهادهای مختلفی با تولیدکننگان و تامین کنندگان لازم است که در این خصوص نقش هر یک از این نهادها از اهمیت خاص خود برخوردار است.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران (ISIRI) به عنوان مرجع تنظیم‌کننده استانداردهای ملی کشور، نقش مهمی در تعریف و تصویب استاندارد و نشان های حلال دارد. این سازمان با همکاری کمیته ملی حلال ایران، برخی از استانداردهای حلال را به عنوان استانداردهای ملی کشور ابلاغ کرده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر گفت: یکی از برنامه‌های مهم اداره کل استاندارد در راستای اقدامات تحولی خود صدور نشان حلال و بسط و ترویج آن در بین صنایع است .

مشتاقی اضافه کرد: زمان‌بر شدن بررسی و تعیین ماهیت پرونده‌های صادراتی فرآورده‌های نفتی یکی از مشکلات صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در این استان بود که با تشکیل و حضور فعال کارگروه فرآورده‌های نفتی استانی، به دبیری اداره کل استاندارد، زمان بررسی و اعلام نظر پرونده‌های صادراتی فرآورده‌های نفتی به کمتر از ۳۰ روز کاهش یافته است.

وی گفت: این اداره کل با تشکیل سه دبیرخانه کمیته فنی متناظر در سطح استان حضور فعال و موثر در عرصه استانداردهای بین‌المللی و اجلاسیه ISO دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha