۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85616449
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اخراج از کار بیشترین شکایت جامعه کارگری خراسان شمالی است

بجنورد-ایرنا- معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۴۴۰ مورد دادخواست کارگری نیمه نخست امسال در استان مورد بررسی قرار گرفت که اخراج از کار بیشترین علت شکایت را به خود اختصاص داد.

قربان نباتیان روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکهزار و ۲۱۰ دادخواست در این مدت در هیات تشخیص و ۲۳۰ دادخواست در هیات حل اختلاف استان رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه در این مدت یکهزار و ۱۴ دادنامه در هیات تشخیص و ۱۹۳ دادنامه در حل اختلاف صادر شد خاطرنشان کرد: میانگین مدت زمان رسیدگی در هیات تشخیص ۱۶ روز است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: بیشترین موضوع اختلاف کارگر و کارفرما در استان مربوط به اخراج از کار و تقاضا برای بازگشت به کار بوده و پرداخت نشدن حقوق و مزایا هم در رده بعدی موضوع اختلاف ها است.

وی افزود: بیشترین پرونده های اختلاف کارگر و کارفرمایی مربوط به اصناف و بازاریان است به طوری که حدود ۹۰ درصد از این پرونده ها را به خود اختصاص داده است.

نباتیان خاطرنشان کرد: ۲۳ درصد از شکایت های کارگری و کارفرمایی استان امسال منجر به سازش شد.

به گزارش ایرنا بیش از ۹۰ هزار نفر کارگر در استان خراسان شمالی مشمول قانون کار هستند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha