برگزاری آیین بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی

قم- ایرنا - آیین گرامیداشت سید حسن نصرالله دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان روز پنجشنبه با حضور روحانیان، فضلا، شخصیت‌ها و برخی مسئولان از سوی آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مدرسه امیرالمومنین‌(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، حجج اسلام محمود محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و سید محمد آقامیری استاندار قم حضور در این مراسم باشکوه حضور داشتند.

در این آیین پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و ذکر مصیبت، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه طی سخنانی با بیان این نکته که نباید جای ظالم و مظلوم را عوض کنیم اظهار داشت: مطابق دستورهای اسلامی دفاع از مظلوم، فارغ از مذهب و گرایش دینی یک وظیفه است.

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی همچنین با اشاره به مظلومیت مردم غزه و لبنان افزود: رژیم صهیونیستی در کشور ما، اسماعیل هنیه که میهمان بود را شهید کرد، سردار رشید اسلام عباس نیلفروشان و سید حسن نصرالله نیز توسط همین رژیم غاصب در ضاحیه بیروت به شهادت رسیدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در جنایتی که رژیم صهیونیستی با انفجار پیجرها انجام داد، چشم‌ها و پاهای چند هزار نفر از مردم لبنان نابینا و قطع شد.

وی بیان داشت: با این همه جنایتی که اسرائیل مرتکب می‌شود اگر مسلمانان سکوت کنند، حتی مسیحیان، یهودیان و تمام ادیان لطمه می‌بینند.

رفیعی با ذکر این نکته که شهید نصرالله، مخلص بود و هر حرفی را فقط برای رضایت خدا به زبان می‌آورد تصریح کرد: این رفتار سید مقاومت باعث محبوبیت او نزد مردم لبنان شد در حالی‌که شیعیان تنها یک سوم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و بقیه از اهل سنت و مسیحیان هستند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین تاکید کرد: سید حسن نصرالله و تشکیلات حزب‌الله یک ارتش و یک کشور نیست، بلکه یک تشکیلاتی منسجم در برابر اسرائیل غاصب و استکبار جهانی است.

رفیعی در بخش دیگری سخنان بیان کرد: جنگ امروز جنگ اسرائیل غاصب با حزب‌الله نیست، جنگ یک تشکیلات در مقابل یک اتحاد جهانی و ناتو است، بمب‌هایی که بر سر شهید نصرالله ریختند، نشان‌دهنده این حقیقت می‌باشد.

سید حسن نصرالله ششم مهرماه جاری در سن ۶۴ سالگی و پس از سی و دو سال دبیرکلی حزب‌الله لبنان بر اثر بمباران ارتش رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیرون به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ۶ مهرماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر نمود.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه هفت مهرماه منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد.

سیدحسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از ۳۲ سال برعهده داشتن مسئولیت دبیرکلی حزب الله لبنان به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha