پرداخت بدهی ۳.۶ هزار میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا برنامه جذب ۸۱ متخصص

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از بدهی‌های این دانشگاه تا پایان شهریور ۱۴۰۳ پرداخت و جذب ۸۱ پزشک متخصص برنامه‌ریزی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایاد بهادری منفرد روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن مجازی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، افزود: ۸۸۰ میلیارد ریال بدهی به شرکت‌ها در حوزه دارو و ۶۲۰ میلیارد ریال اوراق پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۳ با پیگیری‌ها بیش از ۴۰ درصد افزایش داشت، ابراز کرد: طی هشت ماه گذشته بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های شاهرود و میامی هزینه شد.

بهادری منفرد ادامه داد: ۱۳۰ میلیارد ریال از این اعتبارات با همکاری وزارت‌خانه و هیات امنای صرفه‌جویی ارزی بر اساس دلار ۴۲ هزار ریالی و ۴۰ میلیارد ریال آن از محل منابع داخلی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تامین شد.

راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن (۱۶ اسلایس) در شاهرود

وی با اشاره به خرید دستگاه سی تی اسکن(۱۶ اسلایس) گفت: مجوز تامین انرژی اتمی برای راه‌اندازی این دستگاه تا هفته آینده صادر می‌شود تا شهروندان از خدمات آن بهره‌مند شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: تعدادی موافقت‌نامه با هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در زمینه خرید تجهیزات از جمله دستگاه سی تی اسکن(۱۲۸ اسلایس) و دستگاه‌های شتاب دهنده برای بیمارستان امام حسین(ع) منعقد شد.

وی از اتمام طرح توسعه دانشکده بهداشت تا پایان سال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح یک‌هزار و ۵۰۰ متر به سه هزار و ۸۰۰ متر فضای این دانشکده اضافه می‌شود. در حالی که اجرای این طرح از سال ۱۳۹۶ پیشرفتی نداشت.

پرداخت بدهی ۳.۶ هزار میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا برنامه جذب ۸۱ متخصص

جذب چهار هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار دور دوم سفر رییس جمهور شهید

بهادری منفرد با اشاره به جذب چهار هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال از اعتبار اختصاصی در دور دوم سفر رییس جمهور شهید به این دانشگاه، اظهار کرد: این اعتبار از سوی سازمان مدیریت برنامه و بودجه ابلاغ شد.

وی با اشاره به اتمام طرح توسعه بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود تا پایان امسال، افزود: سه‌هزار میلیارد ریال از اعتبارات دور دوم سفر رییس جمهور شهید به اجرای طرح توسعه ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر از این بیمارستان اختصاص یافت. ساخت مرکز غربالگری سرطان و همچنین افزایش تخت‌های ویژه از جمله موارد است.

این مسوول ادامه داد: ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل دانشکده دندانپزشکی، ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه بیمارستان امام رضا(ع) میامی و حدود ۱۵۰ میلیارد ریال جهت بهسازی پایگاه‌های اورژانس شهرستان‌های شاهرود و میامی در نظر گرفته شد.

وی از تعمیر و راه‌اندازی پنج دستگاه آمبولانس که طی پنج سال گذشته از کار افتاده بود، خبر داد و گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت و درمان تعداد ۶ آمبولانس جدید در اختیار اورژانس شاهرود قرار می‌گیرد که تاکنون یک دستگاه از آن تحویل شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: کارانه پزشکان که ۱۳ ماه عقب افتاده بود، با پیگیری‌های لازم پرداخت شد که در این زمینه دانشگاه شاهرود جزء برترین‌ها در کشور قرار گرفت.

پرداخت بدهی ۳.۶ هزار میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا برنامه جذب ۸۱ متخصص

وی با اشاره به پرداخت اضافه کار ۱۴ ماهه کارکنان، ابراز کرد: بدهی بابت ۲ سال و نیم آنکالی پزشکی(در دسترس) پرداخت شد.

بهادری منفرد با بیان اینکه جذب ۸۱ پزشک متخصص در دستور کار است، افزود: طی هفته گذشته ۲ متخصص قلب برای فعالیت در بیمارستان امام حسین(ع) جذب شدند.

بستری ۵۳ درصد بیماران غیربومی در بیمارستان‌های شاهرود

وی با اشاره به اشغال ۵۳ درصدی تخت‌های بیمارستان‌های شاهرود توسط بیماران غیربومی، گفت: جذب پزشک متخصص برای بیمارستان امام رضا(ع) میامی نیز در دستور کار قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: ۲ پزشک متخلف طی یک ماه گذشته به مراجع قضایی معرفی شدند و پیگیری ۱۴ شکایت شفاهی که از طریق سامانه ۱۹۰ توسط شهروندان اعلام شد، در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال ۱۳۵۰ با عنوان آموزشگاه بهیاری زیر نظر جمعیت هلال احمر فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۱۳۵۲ زیر نظر وزارت بهداری آن زمان به مدرسه عالی مامایی تغییر نام یافت.

سال ۱۳۶۱ با نام دانشکده پرستاری و مامایی شهید باهنر و از سال ۱۳۷۱ با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با هفت معاونت، ۲ شبکه بهداشت، ۲۰ پایگاه امداد جاده‌ای، یک پایگاه امداد هوایی، ۶۴ خانه بهداشت و ۱۶۰ عضو هیات علمی، زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت با بیش از ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha