دستگیری سارقان سابقه‌دار خودرو در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق لوازم و محتویات خودرو در پایتخت خبر داد و گفت: متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پلیس، سرهنگ محمدرضا موسوی افزود: در پی اجرای طرح امنیت محله‌محور و گشت‌زنی‌های هدفمند، عوامل کلانتری ۱۵۱ یافت‌آباد به یک دستگاه خودرو وانت پیکان که مشغول زاغ‌زنی خودروهای پارک شده بود مشکوک و آن را زیر نظر گرفتند.

وی ادامه داد: راننده خودرو نیز با رویت ماموران قصد متواری شدن داشت که سریع متوقف و دستگیر شد و در بازرسی اولیه از خودرو وی ۲ عدد باتری خودرو، ۲ عدد ضبط خودرو و ابزارآلات سرقتی کشف شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری، در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات خودرو و ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرده است.

وی افزود: متهم با صدور قرار قانونی برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی مال باختگان در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

سرهنگ موسوی از شهروندان خواست تا با رعایت هشدارهای پلیسی و ایمن کردن خودروهای خود و عدم پارک خودرو در محل های تاریک و خلوت از وقوع این نوع سرقت ها جلوگیری کنند.

دستگیری سارقان سابقه‌دار خودرو در پایتخت

سارق سابقه‌دار خودرو در دام پلیس

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت همچنین از دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو که در محله غیاثی با خودروی مسروقه پرسه‌زنی می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ رسول بهرامی افزود: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۱۴ غیاثی در حال گشت‌زنی، به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شده و آن را زیرنظر گرفتند. ماموران گشت با استعلام پلاک وسیله نقلیه متوجه سرقتی بودن آن شدند و دستور ایست دادند اما متهم اقدام به فرار کرد که با هوشیاری عوامل کلانتری متهم زمینگیر و دستگیر شد.

وی ادامه داد: پس از دستگیری سارق، او را به کلانتری منتقل کرده و در تحقیقات اولیه متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد و پس از استعلام مشخص شد وی از افراد سابقه‌دار است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: تاکنون چند نفر از شاکیان این پرونده شناسایی شده و شناسایی سایر شکات و کشف جرائم احتمالی نیز در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ بهرامی به شهروندان توصیه کرد: حتما خودروهای خود مجهز به قفل فرمان و پدال و GPS کنند که در صورت وقوع حادثه‌ای توانایی ردیابی آن را داشته باشند.

دستگیری سارقان سابقه‌دار خودرو در پایتخت

اعتراف سارقان با ۲۰ فقره سرقت خودرو

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز از انهدام باند سه نفره سارقان خودرو و اعتراف متهمان به ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محمد افشار در این باره گفت: ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در سطح حوزه استحفاظی در حال گشت‌زنی بودند که در محدوده بلوار "پاکنژاد" به یک دستگاه پژو پرشیا با سه نفر سرنشین مشکوک شدند و آنها را زیر نظر گرفتند. خودرو متهمان پس از دقایقی کنار یکی از خودرو های پارک شده ایستاده و یک نفر از سرنشینان شروع به تخریب و باز کردن درب آن کرد که ماموران با رویت جرم بلافاصله وارد عمل شده به منظور دستگیری سارق دستور ایست دادند.

وی در ادامه گفت: متهم بدون توجه به فرمان‌های پلیسی با سرعت بسیار زیاد سوار بر خودرو شده و از محل متواری شدند. اما پس از تعقیب و گریز کوتاهی، با اجرای طرح مهار و با رعایت قانون بکارگیری سلاح خودرو متهمان، متوقف شده و سارقان از خودرو پیاده شده و ماموران پلیس موفق به دستگیری ۲ نفر از متهمان شدند و یکی از آنها متواری شد.

وی افزود: در بررسی اولیه از متهمان ابزار و ادوات سرقت و یک قبضه سلاح سرد کشف شد و متهمان به کلانتری انتقال یافتند.

این مقام پلیس تاکیدکرد: در بررسی سوابق متهمان مشخص شد که از سارقان سابقه‌دار است و در تحقیقات تکمیلی به ۲۰ فقره سرقت محتویات خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ افشار گفت: با طرح موضوع پرونده تشکیل و متهمان به مراجع قضایی تحویل شدند و دستگیری همدست سارقان در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد: خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل قفل و دزدگیر مجهز کرده و از قرار دادن اشیا قیمتی و مدارک داخل خودرو خودداری کنند.

بی‌احتیاطی و قربانی شدن راننده و سرنشین

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ از یک فقره تصادف منجر به فوت در بزرگراه یادگار امام(ره) خبر داد و گفت: در این حادثه ۲ جوان ۲۹ ساله قربانی بی‌احتیاطی شدند.

سرهنگ فیروز کشیر با بیان این خبر گفت: این حادثه شب گذشته در مسیر بزرگراه یادگار امام به جنوب بعد از ایثارگران به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و برخورد با جداول حاشیه راه و تابلو رخ داد که سرنشینان خودرو ۲۰۶ جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه گفت: با اطلاع از حادثه و برابر اعلام فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی درمحدوده بزرگراه یادگار امام بلافاصله تیم های کارشناسی پلیس راهور پایتخت به همراه گروههای امدادی و اورژانس در محل حادثه حاضر شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد که این حادثه بر اثر عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه صورت گرفته که با توجه به سرعت زیاد، نتوانسته خودروی خود را کنترل کند و از مسیر خارج و به شدت با جدول کناری بزرگراه برخورد می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست حین رانندگی تمام حواس خود را فقط به رانندگی معطوف دارند و از عجله و شتاب خودداری کنند و به این نکته توجه داشته باشند که شب‌ها بزرگراههای شهر خلوت است و همین موضوع باعث ترغیب برخی رانندگان به افزایش سرعت و سبقت های حادثه‌ساز شود؛ از این روی رانندگان قانونمند باید مطابق سرعت‌های مجازی که در هر بزرگراه مختص به آن است تردد کرده و از سرعت و سبقت‌های ناگهانی که فقط باعث ایجاد حوادث جبران‌ناپذیر می‌شود خودداری کنند.

سقوط درخت علت ترافیک سنگین در بزرگراه مدرس

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ از سقوط یک اصله درخت در بزرگراه مدرس خبر داد و گفت: در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشده است.

سرهنگ سعید اکبری درباره این حادثه گفت: دیشب در محدوده شمال به جنوب بزرگراه مدرس، رمپ همت به شرق، یک اصله درخت در سطح سواره رو سقوط می کند. رانندگانی که در این مسیر در حال تردد بودند، شاهد سقوط ناگهانی و خطرناک این درخت در سطح بزرگراه شدند.

وی در ادامه افزود: این درخت بزرگ بر روی هیچ وسیله نقلیه‌ای سقوط نکرده و موجب بروز حادثه ناگوار نشده است.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: بلافاصله پس از دریافت این خبر، تیم‌های بزرگراهی پلیس راهور تهران بزرگ به همراه ماموران امدادی در محل حاضر و مشغول روان‌سازی ترافیک شدند.

سرهنگ اکبری گفت: سقوط درخت سبب کندی تردد در محور بزرگراه مدرس طی شب گذشته شد که به واسطه تلاش همکاران بنده و حضور به موقع وی، ترافیک روان و درخت واژگون شده به محلی دیگر منتقل شدند.

وی از رانندگانی که در اینگونه مسیرها تردد می‌کنند خواست که با صبر و حوصله بیشتری رانندگی کرده و از بوق زدن‌های بی‌دلیل و مکرر که به غیر از بر هم زدن نظم و ایمنی ترددها دستاوردی در پی ندارد، خودداری کنند تا تیم های امدادی و پلیس بتوانند به موقع ماموریت خود را به سرانجام برسانند.

دستگیری سارقان سابقه‌دار خودرو در پایتخت

کشف ۶۹ کیلوگرم شیشه در بزرگراه آزادگان

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت هم اعلام کرد: ۶۹ کیلوگرم شیشه در بزرگراه آزادگان تهران کشف شده و قاچاقچی سابقه‌دار مواد روانگردان در این بزرگراه دستگیر شد.

سرهنگ حسین باباپور، در تشریح جزییات این خبر گفت: با ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از قاچاقچیان سابقه‌دار موادمخدر پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب، مسئولیت رسیدگی به پرونده را بر عهده گرفتند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با پیگیری‌های شبانه‌روزی فعالیت متهم و با انجام چندین مرحله تحقیقات گسترده پلیسی و زیر نظر گرفتن رفت و آمدهای نامبرده مشخص شد وی با مراجعه به یکی از استان‌های جنوبی، مقادیرقابل توجهی مواد روانگردان را از مبدا استان‌های جنوبی تهیه و قصد دارد آن را توسط یک دستگاه خودرو سواری به تهران منتقل کنند.

وی افزود: با مشخص شدن روش کار متهم و شناسایی محور حرکتی آن با هماهنگی مقام قضایی تیمی متشکل از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ به بزرگراه خلیج فارس اعزام و محدوده را زیر نظر گرفتند.

سرهنگ باباپور ادامه داد: با تکمیل اقدامات مقدماتی شمارش معکوس برای دستگیری متهم آغاز و در نهایت خودروی سوژه مورد نظر در محدوده بزرگراه آزادگان مشاهده و با استفاده از گشت آشکار در یک عملیات ضربتی و هماهنگ و در اقدامی غافلگیرانه اقدام به متوقف کردن خودرو کردند.

باباپور گفت:با توقف خودرو، متهم بلافاصله دستگیر و در بازرسی از خودرو نیز ۶۹ کیلو گرم شیشه کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ یادآور شد: متهم پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بازجویی‌های فنی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha