بیش از ۵۰ برنامه در هفته ملی کودک درآذربایجان غربی اجرا خواهد شد

ارومیه - ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: به مناسبت هفته ملی کودک بیش از ۵۰ عنوان برنامه در آذربایجان غربی اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، زهرا آبسوران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: اجرای نمایش های عروسکی،دیدار کودکان با مسوولان،برپایی کارگاه های مادر و کودک،برگزاری وِیژه برنامه های ادبی و هنری،فضاسازی محیط،بازدید از موزه ها،فرزند پروری،ایجاد کتابخانه در مناطق محروم و اهدای اسباب بازی از جمله برنامه های هفته ملی کودک هستند.

وی اظهارکرد: همچنین دیدار با نویسندگان،اجرای قصه گویی در مکانهای مختلف همانند پارک ها،کتابفروشی ها و مراکز گردشگری، برگزاری کارگاه سواد رسانه ایی، برپایی جشن مردمی با حضور کودکان و خانواده ها،عیادت از کودکان بیمار در بیمارستانها،اجرای برنامه های فرهنگی، ادبی،اخلاقی و افتتاح خانه هنر از دیگر برنامه های هفته ملی کودک در آذربایجان غربی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی همچنین همدردی با کودکان غزه را هم از برنامه های هفته ملی کودک برشمرد.

آبسوران افزود: همچنین دراین هفته موزه کودک و محیط زیست برای بازدید کودکان و خانواده هایشان رایگان خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهارکرد: هفته ملی کودک همه ساله با ۲ هدف ملی برجسته سازی و جلب توجه افکار عمومی به حقوق کودکان و همچنین همگرایی و هم افزایی دستگاههای دولتی در جهت حمایت از کودکان در سراسرکشور و استان برگزار می شود.

وی بابیان اینکه همه دستگاه ها موظفند برای کودکان برنامه داشته باشند گفت: مخاطبان هفته کودک اعم از کودکان،خانواده ها، اولیای تربیتی،فعالان حوزه کودک و نوجوان اعم از ادبی و رسانه ایی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی افزود: دستگاههای مختلف همکاری خوبی در زمینه برگزاری هفته ملی کودک داشته اند.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی دارای ۳۵ مرکز است افزود : از این تعداد ۲۳ مرکز ثابت،هشت مرکز سیار و چهار کتابخانه پستی است.

آبسوران ادامه داد: هرجا امکان داشته باشد و زمین مورد نیاز در اختیار قرار گیرد مرکز ایجاد می شود زیرا کانون به عنوان مکانی با نشاط برای کودکان است.

وی از فعالیت ۱۰۷ کانون یار خبرداد و گفت: ابتدا ۷۰ کانون یار، رابط بین کانون و مدرسه شدند و کانون را برای کسانیکه امکان حضور درآن ندارند را معرفی کرده و همچنین کمک یار مربی شدند.

آبسوران افزود: برای این کانون یاران برنامه هایی ترتیب یافته و ضمن ارایه کارت کانون یاری از آنان تجلیل شده است.

بیش از ۵۰ برنامه در هفته ملی کودک درآذربایجان غربی اجرا خواهد شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهارکرد: ۲۵ هزار و ۵۹۹ نفر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی هستند.

راه اندازی خانه سفال برای کودکان

آبسوران از راه اندازی خانه سفال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبرداد و افزود: راه اندازی این خانه دردستور کار قرار گرفته تا کودکان هم مهارت یاد گرفته و علاوه براین از هم اکنون با درآمد زایی آشنا شده و به عبارتی پشتوانه ایی درکنار تحصیل برای زندگی آینده داشته باشند.

وی افزود: همچنین نخستین اتاق بازی هم در "مدرسه لیلا" در منطقه کشتارگاه ارومیه افتتاح شده است و دراشنویه هم نظیر این اتاق بازی راه اندازی شده و در حال تهیه وسایل مورد نیاز آن هستیم.

شاداب سازی مراکز کانون

وی ادامه داد: شاداب سازی سالن های نمایش،پرده ها،تجهیزات روشنایی مراکز هم در دستور کار قرار گرفته و انجام می گیرد و در برخی از مراکز این اتفاق افتاده و هدف این است مراکز به لحاظ فیزیکی شاداب باشند.

بیش از ۵۰ برنامه در هفته ملی کودک درآذربایجان غربی اجرا خواهد شد

به گزارش ایرنا، هفته ملی کودک امسال با شعار" برای کودکان آینده" از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه جاری برگزار می شود.

براساس این گزارش ۱۴ مهر «برای خانواده کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر»،-۱۵ مهر«برای محیط زیست کودکان، برای آینده‌ای پاک‌تر و سالم‌تر»،۱۶ مهر«برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر»،۱۶ مهر«برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر»،۱۷ مهر «برای شنیده‌شدن کودکان، برای آینده‌ای مسوولانه‌تر»،۱۸ مهر«برای برابری کودکان، برای آینده‌ای عادلانه‌تر»، ۱۹ مهر «برای هویت کودکان، برای آینده‌ای روشن‌تر» و۲۰ مهر«برای رفاه کودکان، برای آینده‌ای با کیفیت و آسایش بالاتر» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha