آرامگاه فردوسی میزبان چهارمین جایزه ملی داستان حماسی است+فیلم

مشهد-ایرنا- رییس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: مراسم پایانی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی همراه با تجلیل از برگزیدگان آن، ۱۵ مهرماه امسال در آرامگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز پنجشنبه در نشست خبری پیرامون این مراسم اظهار کرد: چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی به بلوغ و بالندگی خود نزدیک شده است.

وی بیان کرد: ردپای ادبیات حماسی از منابع کهن ما از جمله شاهنامه فردوسی دیده می شود و هم می توان این ادبیات را در فرهنگ دینی خود از جمله واقعه عاشورا مشاهده کرد، در واقع انقلاب اسلامی نیز در دوره معاصر با حماسه عجین شده است.

رییس چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی اظهار کرد: داستان حماسی توانسته است یک فضای جدیدی در بین هنرمندان و داستان نویسان ایجاد کند و در همین راستا چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی در مرحله بلوغ خود نقش مهمی در تقویت هویت ادبی و حماسی ایفا خواهد کرد.

عسگری ادامه داد: اگرچه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و تولید آثار فاخر در این رویداد راه زیادی در پیش است، اما این جایزه مسیر بازشناسی مشهد و خراسان دوباره به عنوان مهد ادبیات حماسی ایران را فراهم کرده و بنیادهای هویت ایرانی و اسلامی را در این منطقه تقویت کرده است.

دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی نیز در این باره گفت: پیرو انتشار فراخوان چهارمین جایزه ملی داستان حماسی، در پایان زمان مقرر و تمدید زمان ارسال آثار در اسفندماه سال گذشته در مجموع ۸۸۹ اثر شامل ۱۸۵ رمان و ۷۰۴ داستان کوتاه به دبیرخانه ارسال شد که آثار رسیده برای مرحله نخست داوری، بدون نام نویسنده و با کدگذاری در اختیار اعضای هیات داوران قرار گرفت.

ح️سین عباس زاده افزود: اسامی برگزیدگان مرحله نخست داوری شامل ۳۶ اثر در بخش رمان و ۵۰ اثر در بخش داستان کوتاه، خردادماه امسال اعلام شد و پس از آن هیات داوران آثار منتخب را برای داوری پایانی مورد ارزیابی قرار داد.

وی اظهار کرد: در پایان ارزیابی هیات داوران، در نهایت از ۱۰ رمان و ۱۰ داستان کوتاه دعوت به عمل می آید تا برای شرکت در مراسم پایانی آن حضور یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha