تداوم روند افزایشی مسمومان الکلی و شهرهای درگیر در مازندران

ساری- ایرنا- مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: علاوه بر شهرستان های آمل، قائمشهر، چالوس، نوشهر و رامسر که افراد مسموم شده ای در روزهای اخیر به مراکز درمانی این شهرها مراجعه کردند، اکنون پای تعدادی از شهروندان فریدونکنار و ساری نیز به عنوان مسمومان مصرف الکل تقلبی به بیمارستان ها باز شده است.

رسول ظفرمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد افرادی که به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل تقلبی به بیمارستان چالوس مراجعه کردند، ۱۱۲ نفر است که از این تعداد ۷۳ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۳۹ نفر دیگر همچنان بستری هستند.

وی ادامه داد: تاکنون چهار نفر در بیمارستان این شهرستان براثر مصرف این ماده جان باختند و ۲ نفر برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به دیگر مراکز درمانی استان اعزام شدند.

به گفته مدیر درمان دانشگاه علوم پرشکی مازندران از ۳۹ نفر بیمار بستری در شهرستان چالوس، چهار نفر در بخش مراقبت های ویژه روند درمان خود را سپری می کنند.

ظفرمند ادامه: در بیمارستان های ساری، فریدونکنار و رامسر هر کدام یک نفر به دلیل مسمومیت الکل تقلبی بستری هستند.

وی در خصوص مراجعه تعداد افراد مسموم شده به بیمارستان آمل گفت: ۲۴ نفر ترخیص شدند و ۱۹ نفر بستری هستند.

تداوم روند افزایشی مسمومان الکلی و افزایش شهرهای درگیر در مازندران

به گفته مدیر درمان علوم پزشکی مازندران ۶ نفر با علائم مسمومیت این ماده به بیمارستان رازی قائمشهر هم مراجعه کردند که یک نفر ترخیص و مابقی بستری هستند. همچنین ۱۵ نفر شامل یک زن و ۱۴ مرد به بیمارستان نوشهر مراجعه کردند.

مدیر درمان علوم پزشکی مازندران گفت: از این ۱۵ نفر یک نفر به آمل و یک نفر به بیمارستان رازی قائم شهر اعزام شدند و ۲ نفر هم بستری و بقیه ترخیص شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس کل دادگستری گیلان از دستگیری و بازداشت موقت متهمان توزیع مشروبات الکلی که تا کنون منجر به فوت ۹ نفر در استان شده است خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز پنجشنبه در جلسه کمیته پرونده های مهم با اشاره به موضوع پرونده مسمومیت ناشی از شرب خمر تعدادی از شهروندان اظهار کرد: ۹ نفر در گیلان این رابطه فوت کرده اند که دستورات لازم مبنی بر رسیدگی فوری این پرونده و مجازات عاملین و شناسایی و دستگیری متهمان و سایر عوامل و توزیع کنندگان به مراجع ذی صلاح صادر شده است.

وی عنوان کرد: یک نفر تولید کننده مشروبات الکلی در این پرونده به اتهام قتل عمد و ۲ نفر که یکی از آنان توزیع کننده و یک نفر دیگر صاحب رستوران بوده به اتهام توزیع مشروبات الکلی با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده اند.

این مقام مسوول تصریح کرد: دستور جلب یک متهم فراری دیگر نیز صادر و در عین حال دستور تعطیلی و پلمب رستوران نیز از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.

تداوم روند افزایشی مسمومان الکلی و افزایش شهرهای درگیر در مازندران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha