آمادگی هنرمندان پاکستانی برای تشکیل انجمن خوشنویسان با همکاری ایران

اسلام‌آباد - ایرنا - جمعی از هنرمندان برجسته شهر تاریخی "مولتان" در ایالت پنجاب پاکستان آمادگی این مجموعه را برای تشکیل انجمن ویژه ترویج و سازماندهی خوشنویسان این کشور با همکاری خانه فرهنگ جمهوری ایران اعلام کردند. 

به گزارش روز جمعه ایرنا، اعضای هیات خطاطان و هنرمندان شهر مولتان با حضور در خانه فرهنگ ایران در شهر راولپندی با مهدی طاهری وابسته فرهنگی و مسوول خانه فرهنگ دیدار کردند.

در این دیدار مسئول خانه فرهنگ ایران ضمن خوشامدگویی به آنان، به آسیب شناسی فضای فعلی هنر خطاطی در پاکستان پرداخت و اشاره کرد: خوشنویسی یکی از هنرهای اصیل اسلامی است که برخی از مهمترین شاخه های آن مانند خط نستعلیق ریشه ایرانی دارد.

وی دلیل رشد و توسعه امروز این هنر در ایران را وجود سازوکار ارزیابی هنرآموزان توسط انجمن خوشنویسان ایران دانست.

طاهری تصریح کرد: این سازوکار باعث می شود که هنرآموز خط از روند پیشرفت خود آگاهی یابد و در راستای ارتقای آن و رسیدن به مراحل بالاتر کوشش نماید.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود در ایران با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره انجمن خوشنویسان گفت: فقدان این سازوکار در پاکستان، ارزیابی خوشنویسان را با مشکل مواجه کرده است لذا نمایندگی فرهنگی ایران مشتاق به تعامل نزدیک با هنرمندان پاکستانی است.

در این جلسه استاد محمد مختار علی، شاعر و خطاط، و دیگر هنرمندان نقاشی و چهره نگاری شهر مولتان با تمجید از حمایت‌های ایران در حوزه ترویج فرهنگ و ادب به ویژه هنر ایرانی در پاکستان تاکید کردند که با همکاری خانه فرهنگ ایران انجمن خوشنویسان پاکستان تشکیل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha