سنگ تمام مردم برای «مجاهد کبیر»/ پیام اقتدار از تهران به تل‌آویو

تهران-ایرنا- از پیرمرد خمیده و عصا به دست گرفته تا سرباز دهه ۹۰ رهبری انقلاب در مراسم بزرگداشت«سید مقاومت» حضور یافتند و با خط حزب الله تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وقتی که رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه در دیدار صدها نفر از نخبگان علمی، نفرات برتر المپیادها و آزمون‌ ورودی دانشگاه‌ها،فرمودند:«بزودی درباره مسائل غزه و لبنان با ملت ایران صحبت خواهند کرد» به همکارانم در گروه سیاسی گفتم آقا روز جمعه به عنوان خطیب در نماز جمعه شرکت شرکت خواهند کرد و مطالب مهمی را بیان می کنند؛ جمعه روز مهمی است.

عصر همان روز (۱۱ مهرماه) خبری منتشر شد مبنی براینکه «مراسم بزرگداشت مجاهد فی سبیل‌الله و سیّد عزیز امت اسلامی، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله و همراهان ایشان ازجمله سردار شهید نیل‌فروشان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی روز جمعه ۱۳ مهرماه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

در این مراسم و درپی شهادت مظلومانه پرچمدار مقاومت و آزادی قدس و فلسطین، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله و در آستانه اولین سالگرد حماسه طوفان‌الاقصی توسط رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین، نماز جمعه این هفته تهران روز جمعه ۱۳ مهرماه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) اقامه می‌شود.»

سیل جمعیت در مصلای امام خمینی؛ سنگ تمام مردم برای سید نصرالله

و امروز به وقت «جمعه نصر» زمان دیدار با رهبر و مقتدایمان فرا رسید؛ با اینکه زمان رسمی مراسم ساعت ۱۰:۳۰ اعلام شده بود اما مردم از صبح زود خود را به مصلی امام (ره) رسانده بودند تا در مراسم گرامیداشت «سید مقاومت» شرکت کنند. از شبکه های سیما برنامه را برای تهیه گزارش دنبال می‌کردم. از همان ساعات ابتدایی، فقط جمعیت می‌دیدم؛ دیگر در مصلی جای سوزان انداختن نبود. از پیرمرد خمیده و عصا به دست گرفته تا سرباز دهه ۹۰ رهبری، همه آمده بودند تا با خط حزب الله تجدید میثاق کنند. «الله اکبر» به این همه حضور....

بخشی هم با خانواده در نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب حضور یافتند؛ کودکان«گهواره‌ای» خود را هم آورده بودند. به یاد جمله تاریخی حضرت روح الله افتادم که وقتی در سال ۱۳۴۲ به سوی تبعیدگاه برده می‌شدند؛ یک مأمور ساواک از ایشان پرسید: "پس یاران شما کجا هستن؟" که امام خمینی در جوابش  فرمودند: "یاران من در گهواره‌های مادرانشان هستند".

تعدادی از شرکت کنندگان نیز که پرچم‌های حزب الله لبنان و فلسطین و تصاویری از حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله را به همراه داشتند، با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کردند.

این حضور حماسی فقط مخصوص تهرانی‌ها و ایرانی‌ها نیست بلکه از کشورهای هند، عراق و پاکستان هم در گردهمایی بزرگ مقاومت در پایتختِ ایران شرکت کرده‌ بودند. آنها آمده بودند تا بگویند پس از شهادت «سید عزیز مقاومت» عزاداریم اما عزای ما به معنی ماتم گرفتن و افسرده شدن و گوشه‌نشینی نیست بلکه از جنس عزای حضرت سیدالشهداء(ع) است.

حضور وزیر سابق کشور با لباس سپاه

۱۰:۳۲: «احمد بابایی» شاعر انقلابی در وصف شهادت سید حسن نصرالله به اجرای برنامه پرداخت و با قرائت شعری، گفت:« سید، خون تو آزادی فلسطین است...»

پس از او مداح بحرینی هم با دعوت مجری برنامه پشت تریبون قرار گرفت و به زبان عربی اشعار خود را در توصیف دبیرکل شهید حزب الله لبنان قرائت کرد.

احمد وحیدی وزیر کشور در دولت سیزدهم با لباس سبز سپاه در مراسم شرکت کرد. او اولین فرمانده نیروی قدس بوده و از اعضای حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است. 

۱۰:۴۸: حاج مهدی رسولی مداح اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی پرداخت.

«باران آمده، سید از میدان غرق خون آمده. باران آمده، حاج قاسم برات مهمان آمده». این بخشی از مدیحه سرایی او در مراسم گرامیداشت پرچمدار جبهه مقاومت بود.

وی در ادامه از مردم خواست با مشت‌های گره گرده شعار«برخیزید حکم جهاد آمده، فرصت درنگ نیست»، «لعنت الله علی اسرائیل» سر دهند. شرکت کنندگان هم یک صدا بر قوم اسرائیل لعنت فرستادند.

۱۱:۰۲: قاری قرآن به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

۱۱:۱۱: محمد رسولی شاعر جوان در وصف جبهه مقاومت شعر خوانی کرد.

خوش و بش صمیمی رئیس‌جمهور با رئیس مجلس

۱۱:۱۱ :دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور وارد مراسم شد و با «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه مصافحه کرد. بعد از او، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم حضور یافت.

۱۱:۳۰: وقتی مجری برنامه از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد، مردم شعار«ای رهبر آزاده آماده‌ایم، آماده» سردادند. ایشان وقتی بر صندلی جلوس کردند به قرائت قرآن کریم پرداختند. سران سه قوه هم کنار معظم له حضور داشتند.

نبرد با اسرائیل برای ما تمرین است؛ برای نبرد با آمریکا آماده‌ایم

۱۱:۳۴: حاج میثم مطیعی به مدیحه سرایی پرداخت و گفت: نبرد با اسرائیل برای ما تمرین است، خود را برای آمریکا آماده کرده‌ایم. «مرگ بر آمریکا»

۵۷: ۱۱:  خطبه‌های تاریخی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران آغاز شد.

ایشان در خطبه اول با بیان اینکه کمک به فلسطین مشروع است، فرمودند: «طوفان الاقصی» یک حرکت درست بود و حق هم با فلسطینی‌ها بود. دفاع لبنان از فلسطین هم مشمول همین حکم و قانونی، منطقی و مشروع است.

فرمانده کل قوا تصریح کرد: کار درخشان نیروهای مسلح ما در یکی، دو شب گذشته قانونی و مشروع بود.

معظم له در خطبه‌های دوم به زبان عربی نکات مهمی خطاب به همه‌ی دنیای اسلام به‌ویژه ملّت عزیز لبنان و فلسطین ایراد کردند.(متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

پیام اقتدار از تهران به تل‌آویو

۱۲:۴۰: خطبه دوم رهبر معظم انقلاب پایان یافت و نماز «جمعه نصر» به امامت ولی امیر مسلمین اقامه شد.

۱۳:۰۱: شرکت کنندگان، مراسم گرامیداشت «سید مقاومت» را ترک کردند.

مراسم گرامیداشت «مجاهد کبیر لبنانی» با حضور گسترده مردم برگزار و پیام اقتدار از ایران به تل آویو منتقل شد؛ عملیات «وعده صادق-۲» کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی بود که در برابر جنایت‌های حیرت آور رژیم خون آشام و گرگ صفت و سگ هار آمریکا در منطقه انجام شد. جمهوری اسلامی با قدرت و صلابت مسیر خود را ادامه می دهد. در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتابزده می‌شویم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha