۱۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85617113
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لندفیل شماره ۲ پاکسار قزوین تا نیمه نخست ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود

قزوین - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: لندفیل شماره ۲ در سایت پردازش زباله پاکسار تا نیمه نخست سال ۱۴۰۴ تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

مهدی امینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تکمیل لندفیل شماره ۲ پاکسار از اولویت‌های اساسی شهرداری قزوین محسوب می‌شود که عملیات خاکی آن تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: فاز دوم لندفیل بهداشتی و مهندسی سایت پاکسار هم اکنون تامین اعتبار شده و طراحی آن نیز انجام شده است، در نتیجه با مجوزهای موجود این طرح توسعه به عمق ۶ متر و ۱۰ هکتار و با ۶۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی با اعتباری معادل یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امینی با بیان اینکه شهرداری قزوین هم اکنون ۲ طرح بزرگ زیست محیطی را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: علاوه بر فاز دوم لندفیل پالکسار، بحث ارتقای پذیرش خطوط پردازش زباله تا یک هزار تن نیز در دستور قرار دارد که به عنوان دومین طرح زیست محیطی استان محسوب می‌شود.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون ۳۵۰ تن زباله در خطوط پردازش پاکسار به کود کمپوست تبدیل می‌شود که با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در نظر داریم تا حجم پردازش خطوط زباله را افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۷۰۰ تن زباله از ۲۴ شهر و ۲۲۰ روستا در جایگاه پاکسار پذیرش می شود که حجم عظیمی از مدیریت پسماند را شامل می‌شود.

گفتنی است، سایت پاکسار قزوین مجتمعی ۱۱۱ هکتاری واقع در کیلومتر ۲۵ محور قزوین - بویین زهرا روبروی کارخانه شیشه لیاء قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha