۱۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۲۵
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85617498
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تظاهرات گسترده مردم یمن در حمایت از غزه و لبنان و محکومیت ترور شهید نصرالله

تهران – ایرنا – مردم یمن در صنعا و سایر شهرهای این کشور در حمایت از مردم غزه و لبنان و مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و همچنین محکومیت جنایات این رژیم و تایید عملیات نیروهای مسلح یمن در پشتیبانی از مقاومت، تظاهرات کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، تظاهرکنندگان یمنی، در این راهپیمایی اعتراضی سراسری حمایت گسترده خودشان از ملت فلسطین و مقاومت آن در غزه و سراسر اراضی اشغالی و همچنین بسیج مداوم برای مقابله تجاوز رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس به کشورشان را اعلام کردند.

تلویزیون دولتی یمن در این باره گزارش داد که میلیون‎ها تظاهرکننده یمنی با حضور در این تظاهرات گسترده، شعارهایی در محکومیت سکوت کشورهای عربی و اسلامی درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه، از جمله نسل‌کشی، کشتار، محاصره و گرسنه نگه داشتن آنها سردادند.

تظاهرکنندگان یمنی، با برافراشتن تصاویر شهدای محور مقاومت، بر ادامه بسیج عمومی، آموزش و آمادگی نظامی در چارچوب آمادگی برای «فتح موعود و جهاد مقدس» تأکید کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، پاسخ بی‌سابقه ایران به دشمن صهیونیستی و هدف قراردادن پایگاه های نظامی این رژیم در واکنش به جنایات وحشیانه اشغالگران علیه ملت‌های فلسطین و لبنان و هدف قرار دادن رهبران مقاومت را تبریک گفتند.

آنها با تأکید بر موضع ثابت کشورشان در قبال جهاد در راه خدا و وفاداری به راه و روش شهید اسلام و انسانیت، «سید حسن نصرالله» رضوان الله علیه و شهدای محور جهاد و مقاومت و کمک به برادرانشان در فلسطین و لبنان، اعلام کردند که تظاهرات میلیونی هفتگی‌شان را تا زمان دستیابی به پیروزی ادامه خواهند داد.

شهروندان یمنی خطاب به صهیونیست‌ها تصریح کردند: کابوس «نصرالله» همواره و تا زمان زوال و نابودی‌تان به دست ما و برادران مجاهدمان در محور مقاومت، شما را دنبال خواهد کرد.

تظاهرکنندگان یمنی همچنین اظهار داشتند که راه جهادی را که شهید نصرالله همواره به آن وفادار بود، ترک نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا، به دنبال آغاز عملیات طوفان الاقصی و تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

نیروهای یمنی همچنین چندین بار مواضع اشغالگران در جنوب سرزمین‌های اشغالی به ویژه شهر ساحلی ایلات (ام الرشراش) را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده‌اند.

این حملات موجب شد تا آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه گذشته در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha