۲۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی تحقق یافت

ارومیه- ایرنا- معاون امور صنایع اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با صدور ۱۲۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی طی نیمه نخست سال جاری در استان محقق شد.

احسان جوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده در نیمه نخست امسال در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش دارد.

وی اضافه کرد: با ورود این واحدها به چرخه تولید زمینه اشتغال مستقیم برای ۶ هزار و ۵۱۹ نفر در استان فراهم شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر است.

وی ادامه داد: در ۶ ‌ماه گذشته ۴۳۱ فقره جواز تأسیس نیز برای احداث واحدهای صنعتی تولیدی جدید در آذربایجان غربی صادر شده است.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: برای تکمیل و راه اندازی این واحدها نیز بیش از ۱۸۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

جوی میزان اشتغال پیش بینی شده برای واحدهای دارای جواز تاسیس را ۱۳هزار و ۴۷ نفر عنوان کرد و گفت: در صورت تحقق این امر، اشتغال قابل توجهی به حوزه صنعت اضافه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۲ هزار و ۳۸ واحد صنعتی تولیدی در آذربایجان غربی فعال هستند که میزان سرمایه گذاری آنها ۱۶۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال ایجاد شده در این واحدها نیز حدود ۶۲ هزار نفر ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha