رهایی از گره کور ترافیک در یاسوج با تکمیل پل سوم بشار

یاسوج- ایرنا- فاز نخست پل سوم بشار یاسوج پس از ۱۵سال از آغاز عملیات اجرایی در خرداد ماه سال ۹۷ افتتاح شد و هم اینک بخش دوم این پروژه در دست اجرا است که با اجرای کامل این طرح بخشی از معضل ترافیک شهر نیز حل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مهمترین مشکل شهر یاسوج مرکز استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد حمل و نقل و ترافیک است زیرا خیابانهای این شهر استاندارد نیست و خود شهر نیز در میان جنگل ها و مراتع قرار گرفته است در نتیجه نمی توان درون شهر کار زیادی انجام داد.

برای ورود و خروج از شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد گریزی جز عبور از رودخانه بشار و گذر از پل های ساخته شده برروی آن نیست.

از سوی دیگر یاسوج مرکز سیاسی و اداری کهگیلویه و بویراحمد بوده که باید مبلمان شهری این شهر و مسیر های رفت و برگشت آن برجسته و متفاوت شود.

از آنجایی که روزانه هزاران خودرو سبک و سنگین از روی پل اول و دوم بشار تردد می کنند، ساخت پل های جدید برای کاستن از بار سنگین ترافیک آنها همواره در دستور کار دولت های مختلف قرار گرفت.

در سال ۸۲ با پیش بینی اینکه شهر یاسوج رو به رشد و توسعه است، تصمیم به احداث پل سوم بشار گرفته شد و مقدمات کار فراهم و پس از جانمایی کار شروع شد. ماه ها گذشت و به دلیل تخصیص نیافتن به موقع اعتبار به پل در دولت های نهم و دهم، عملیات ساخت آن لاک پشتی پیش رفت آنچنان که پیمانکاران پس از مدتی کوتاه دلسرد شده و پل نیز به حال خود رها شد.

بی توجهی به ساخت پل سوم تا جایی پیش رفت که حتی دو سال از دوره مقاومت پل اول و دوم هم گذشت و در نتیجه درنگ بیش از این جایز نبود.لاین اول پل سوم بشار، پس از ۱۵ سال انتظار خرداد ماه سال ۹۷ افتتاح شد اگر چه در زمان افتتاح کارشناسان شهری و همچنین پلیس راهور اشکالاتی به این پل وارد کردند اما در پنج ماه با یک لاین بخشی از بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج کم شد.

یک گام تا رهایی از گره کور ترافیک در یاسوج با شتاب در تکمیل پل سوم بشار

شتاب در تکمیل پل سوم بشار یاسوج

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران مطرح است لذا چهره شهر هم باید به مانند طبیعت استان زیبا باشد.

یدالله رحمانی افزود: شهرداری، استانداری و سایر بخش های مربوطه دست به دست هم دهند تا این شهر به زیبایی ساخته شود و موانعی که در حال حاضر در شهر وجود دارد، خصوصا موانع ترافیکی رفع شود.

وی تصریح کرد: قسمت دوم پل سوم بشار یاسوج این پروژه در دست اجرا بوده و قرار است به فوریت تامین اعتبار شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از محل منابع استانی و نفت برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است که هر چه سریعتر جذب شوند تا بخشی از گره ترافیکی شهر یاسوج به وسیله پل سوم و چهارم رفع شود.

رحمانی با اشاره به تکمیل پل چهارم بشار نیز، ادامه داد: قسمت شمالی شهر یاسوج به وسیله این پل به جاده یاسوج- شیراز متصل می شود که در قسمت انتهای پل به طول بیش از یک کیلومتر مقدمات فراهم شده اما کار زیادی انجام نگرفته است.

وی ابراز کرد: بنابراین باید تلاش شود موانع برطرف و بخشی از پروژه به سرانجام برسد تا از مشکلات ترافیکی در این نقطه شهر کاسته شود.

رحمانی تاکید کرد: ورودی جاده یاسوج به شیراز از سمت سد شاه قاسم به طول سه کیلومتر باقی مانده است که باید در دستور کار راه و شهرسازی، حوزه عمرانی استانداری و شهرداری یاسوج قرار داده شود.

به گزارش ایرنا، شهر یاسوج با بیش از ۱۳۰هزار نفر جمعیت، ۱۸ کیلومتر طول دارد. در ۳۰ سال گذشته تنها ۲ پل در جنوب شهر یاسوج احداث شده و پل سوم بشار با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج کلنگ زنی شد.

این پل به طول ۱۳۰متر و دارای ۲ دهانه ۲۵ متری و ۲دهانه ۴۵ متری است .برای ساخت این پل تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

عملیات اجرایی پل چهارم بشار یاسوج هم سال ۱۳۹۴ آغاز و بعد از ۹ سال با حضور احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم افتتاح شد.پل چهارم بشار یک پروژه مهم برای کاهش ترافیک شهر یاسوج است.

از ویژگی های مهم پل چهارم بشار دسترسی آسان به بیمارستان امام سجاد، جنوب شهر یاسوج و روان سازی ترافیک است. ادامه این طرح باید به سمت سروک برود و شهرداری در حال اجرای طرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha