ایران در پاسخ به متجاوزان حساب شده و سنجیده عمل می‌کند 

تهران-ایرنا- سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان گفت: عملیات اخیر نیروهای مسلح ایران در قالب وعده صادق ۲ و در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی نشان داد که ایران برای پاسخ دهی به متجاوزان حساب شده و سنجیده و در زمان و مکان مناسبش عمل می‌کند و دچار شتاب‌زدگی نمی‌شود.

محسن پاک‌آیین سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص اهمیت بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه این هفته تهران در خصوص تحولات اخیر در منطقه و تداوم رویکرد حمایت ایران از محور مقاومت و به خصوص حزب‌الله لبنان در شرایط اخیر، اظهارداشت: پیش از انجام عملیات وعده صادق برخی در داخل از روی دلسوزی یا از روی غرض و برخی هم در خارج از کشور این نکته را مطرح می‌کردند که تعلل پاسخ ایران پس از شهادت اسماعیل هنیه نشانه‌ای از ترس و ناتوانی ایران در پاسخ دهی به رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: عملیات اخیر نیروهای مسلح ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی نشان داد که اینگونه نیست و ایران برای پاسخ دهی به متجاوزان حساب شده و سنجیده در زمان و مکان مناسبش عمل می‌کند و دچار شتاب‌زدگی نمی‌شود.

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان افزود: معمولاً در جنگ‌ها برخی تلاش می‌کنند طرف مقابل را با عملیات روانی وادار به اقدامات شتاب زده کنند اما جمهوری اسلامی ایران نشان داد که با هدایت‌های هوشمندانه و داهیانه رهبری انقلاب اسلامی و تصمیمات خردمندانه از سوی مقامات عالی نظامی و سیاسی که در شورای عالی امنیت ملی گرد همه می‌آیند، با در نظر گرفتن جوانب لازم و شرایط مختلف داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنند که تا به کنون هم بسیار موفقیت آمیز بوده است.

پاک‌آیین تصریح کرد: ما به این مطلب اعتقاد داریم که کشورهای جهان اسلام و کشورهای منطقه باید امنیت خودشان را تامین کنند و به نیروهای بیگانه وابسته نباشند، بنابراین نیازی به وابستگی به برخی سلطه‌های بیگانه جهت تامین امنیت نباید داشته باشند. از این جهت است که رهبری انقلاب اسلامی نسبت به محکم کردن کمربند ایمنی کشورهای جهان اسلام در بیانات امروز خود اشاره داشتند.

وی ادامه داد: در واقع رهبری انقلاب اسلامی تاکید داشتند که کشورهای جهان اسلام باید متحد و منسجم باشند و نسبت به تامین امنیت خود مستقلانه عمل کنند.

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از گفتمان‌های جمهوری اسلامی ایران گفتمان امنیت منطقه‌ای است که همواره از اول انقلاب همین مسئله را مطرح کردیم که امنیت منطقه باید توسط کشورهای خود منطقه تامین شود که امروز رهبری انقلاب این مسئله را به کشورهای جهان اسلام تعمیم دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha