دادستان تایباد: عقد قرارداد ملکی با اتباع افغانستانی در این شهرستان مرزی ممنوع است

تایباد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب تایباد گفت: هرگونه اجاره واحد مسکونی، معامله و فروش املاک با اتباع مجاز یا غیرمجاز افغانستانی در این شهرستان ممنوع شده است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

حجت صدیقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا نشست‌های متعددی از سوی دستگاههای نظارتی با مشاوران املاک تایباد برگزار شده است.

وی با اشاره به این که اجاره و فروش واحدهای مسکونی به اتباع مجاز و غیرمجاز افغان و حتی سکونت آنها در شهرستانهای مرزی ممنوع است اظهار کرد: مالکان به هیچ عنوان حق اجاره منازل خود را به اتباع مجاز و غیر مجاز ندارند و در صورت شناسایی، با آنان و مشاوران املاک متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب تایباد گفت: باتوجه به این که افغانستان در همجواری مرز دوغارون و تایباد قرار گرفته، رفت و آمد اتباع افغانستانی به این منطقه نسبت به سایر مناطق استان خراسان رضوی بیشتر است.

صدیقی افزود: با هدف شناسایی مشاوران املاک متخلف در تایباد و تشدید نظارت‌ها، بازرسی و گشت‌های مشترک در حال انجام است و در هفته گذشته ۲ واحد مسکونی واگذار شده به اتباع افغانستانی در تایباد شناسایی و مهر و موم شده است.

وی اضافه کرد: در این ارتباط برای مشاوران املاک متخلف و صاحبان املاک، پرونده قضایی تشکیل شده است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha