۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85617931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۹۰ حلقه چاه آب غیرمجاز طی نیمه نخست سال‌جاری در استان تهران پر و مسدود شد

شهرری - ایرنا - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای تهران از انسداد و پر کردن یکهزار و ۹۰ حلقه چاه آب غیرمجاز طی نیمه نخست سالجاری در استان تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، راما حبیبی روز شنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: در ۶ ماه نخست سال جاری در راستای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب های زیر زمینی، تعداد یکهزار و ۹۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در مجموع به عمق ۲۹ هزار و ۸۶۴ متر و میزان آبدهی ۷۹۵ هزار و ۷۲۵ لیتر بر ثانیه، توسط امورهای منابع آب تهران، شهریار، شهرری، رباط کریم، فیروزکوه، دماوند، اسلامشهر، ورامین ، پاکدشت و شمیرانات پر و مسدود شد.

حبیبی افزود: به منظور مدیریت و کنترل میزان بهره برداری از چاه های دارای پروانه بهره برداری، تعداد ۲۱۳ دستگاه کنتور هوشمند نیز بر روی چاه های مجاز توسط امورهای منابع آب نصب شد.

وی ادامه داد: در این با تلاش گروه گشت و بازرسی امورهای منابع آب و اخذ دستور قضائی، ۵۴۳ حلقه چاه غیرمجاز نیز شناسایی شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اینکه منابع آب‌های زیرزمینی از منابع استراتژیک و مهم کشور محسوب می‌شود و بر این اساس کلیه امورهای منابع آب، باید با هوشیاری و اهتمام جدی به حفظ و حراست از این منابع بپردازند، اعلام کرد: همچنین در این مدت ۸۱ دستگاه حفاری غیرمجاز نیز توقیف شد.

حبیبی گفت: با تلاش ماموران گشت و بازرسی امورهای منابع آب شهرستان و با اخذ حکم قضایی، بیش از ۴۱۹ هزار و ۱۴۴متر مربع از زمین های بستر و حریم رودخانه های استان تهران در نیمه نخست سال جاری رفع تصرف و از ید متصرفان خارج شد.

این مسئول ضمن هشدار به سودجویانی که اقدام به حفر غیر مجاز چاه و برداشت آب غیرمجاز می کنند، خاطرنشان کرد: تیم های گشت و بازرسی کلیه امورهای منابع آب استان تهران، در راستای عمل به رسالت خود همواره در حال گشت و بازرسی در منطقه هستند و به محض شناسایی چاه حفاری شده غیر مجاز با دریافت دستور قضایی نسبت به انسداد آنها اقدام خواهند کرد.

‌وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در کشور و آگاه سازی مردم از وضعیت بحرانی منابع آبی و خطرات و پیامدهای ناشی از این بحران، یادآور شد: شناسایی و برخورد با چاه‌های غیرمجاز از جمله وظایف اصلی  امورهای منابع آب به شمار می‌رود و در طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب‌های زیرزمینی باید وضعیت بحرانی منابع آبی را با بهبود مصرف آب در بخش‌های اساسی از جمله کشاورزی که دارای بیشترین مصرف هستند، کنترل کرد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha