کشتی حامل ۴۸ هزار تن گندم در بندر شهید رجایی پهلو گرفت

بندرعباس - ایرنا - معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌ کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: چهارمین کشتی حامل ۴۸ هزار تُن گندم در اسکله شماره ۱۵ بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌ کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، روح‌الله شاعلیا روز شنبه با اعلام این خبر افزود: شناور یادشده در حال حاضر توسط ۲ دستگاه مکنده، تخلیه و در محوطه روباز اداره غله و بازرگانی انباشت می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد: عملیات تخلیه این شناور به مدت هشت روز کاری ادامه داشته باشد.

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پهلودهی ۱۰ فروند شناور حامل کالای اساسی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در بندر شهید رجایی ادامه داد: در این مدت چهار فروند کشتی حامل ۲۲۲ هزار و ۳۱ تن گندم پهلودهی شده است.

شاعلیا خاطرنشان کرد: هم اکنون شناورهای حامل شکر (۶۷ هزار و ۹۰۰ تن) و کود اوره (هشت هزار و ۶۳۹ تن) در بندر شهید رجایی درحال تخلیه است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۷۷۸ تُن انواع کالای اساسی اعم از روغن خوراکی، غلات، کودهای شیمیایی و نهاده‌های دامی در بندر شهید رجایی تخلیه شد که از این میزان یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۱۲ تُن گندم و ۲۵۶ هزار و ۳۴۸ تُن روغن بوده است.

در مجموع سال گذشته ۲۷ فروند کشتی کالای اساسی حامل گندم، روغن، برنج، ذرت، شکر، جو، خمیر کاغذ و کود شیمیایی در بندر شهید رجایی پهلودهی شد.

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha