شهادت سید حسن نصرالله به رسوایی اسرائیل و آمریکا انجامید

بیرجند - ایرنا - نماینده ‌ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: شهادت سید حسن نصرالله به رسوایی بیش از پیش آمریکا و اسرائیل انجامید و در عین‌ حال این ضایعه بزرگ، پیروزی جدیدی به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در آیین آغاز هفته ملی کودک (۱۴ تا ۲۰ مهر) افزود: نماز جمعه دیروز به امامت مقام معظم رهبری نیز در سطح جهان یک پیروزی انسانی و اسلامی جدید بود که دشمن را به تواضع واداشت.

وی با بیان اینکه بیداری جهانی در حال شکل‌گیری است و دشمنان هر فتنه و جنایتی که انجام می‌دهند بیداری جهانی هم بیشتر می‌شود اظهار کرد: امروز بیداری جهانی به کشورهای غربی کشیده شده و جوانان غربی شکنجه‌ها را تحمل کرده و راه خود را ادامه می‌دهند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز انجام یک تجدید نظر جهانی برای مدیریت انسانی امری لازم و واجب است تصریح کرد: اگرچه دشمنان فتنه‌های سختی ایجاد می‌کنند اما از این فتنه‌های آخرالزمان نترسید چون گذر زمان به نفع اسلام و انسان است.

وی با اشاره به اهمیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: انسان شناسی اهم مسائل عالم است، با وجود صاحب نظران و رشته‌های تخصصی و غیر تخصصی برای شناخت اشیا گوناگون، اما انسان همچنان موجودی ناشناخته است.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: تعاملی که در طول تاریخ به خصوص در قرن اخیر به نوع انسان ‌صورت می‌گیرد و این دنیای بی تفاوت خود حاکی از این است که نه از انسانیت بویی برده‌اند و نه نسبت به انسان آشنایی و شناختی دارند.

وی با بیان اینکه انسان مَثَل خدا و مظهر اسمای الهی است عنوان کرد: حال که انسان موجودی ناشناخته است شیوه کار برای شناخت او چیست، مسئله تعلیم و متعلم یک راه است اما در این خلاصه نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: به صورت عینی کسانی هستند که خارج از مسئله کلاسیک، علومی به دست آورده‌اند و اینکه نمی‌توانیم انسان را بشناسیم برای خودمان تعبیراتی می‌آوریم اما رمز انسان بودن را نمی‌دانیم.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عبادی گفت: بشر همواره از ناحیه معاندان در طول تاریخ دچار گرفتاری شده اما در قرن اخیر خائنان و دزدان بین المللی همدیگر را پیدا کرده و تشکیلاتی ایجاد کردند که این بدترین آفت برای بشر در طول تاریخ است.

وی افزود: بدترین آفت بشر تفکر لیبرال دموکراسی است، امروز در غرب چنان انسانیت را از بین برده‌اند که با وجود جنایت‌های زیادی که در حق کودکان و زنان و مردم مظلوم انجام می‌‍شود از دور نگاه کرده و احساس مسئولیت نمی‌کنند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: امروز در غرب کودکان را بدآموزی می‌دهند و حتی برای خودشان فاسد می‌پرورانند، غربی‌ها به هر جایی قدم می‌گذارند اولین نقشه آنها ایجاد فساد در جامعه و رواج تفکر حیوانی است به همین دلیل خودشان را حیوان اقتصادی و گرگ انسان می‌نامند.

وی اظهار کرد: غربی‌ها درصدد هستند همه انسان‌ها را مطیع خودشان کرده و اسیر کنند اما کار توسعه فساد به وسیله لیبرال دموکراسی غربی بدترین آفت بشر است و همه کسانی که درک انسانی دارند باید در عبور از این پیچ تاریخی کمک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگر قرار است بعد از این مقطع به تمدن اسلامی که همان پیروزی نهضت و نظام اسلامی است برسیم، دولت تراز و جامعه اسلامی لازم است تا فکرها و اندیشه‌ها درست شود.

وی افزود: نوجوانان ۱۳ ساله ما در دوران انقلاب در مقابل دشمن یا در اسارت از یک انسان بزرگ تحصیلکرده بهتر صحبت می‌کردند اکنون نوجوانان غزه و لبنان نیز مانند اساتید حرف می‌زنند که از نشانه‌های انسانیت و ایمان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: طرح و برنامه آمریکای کثیف و سگ قلاده به گردنش نتانیاهوی پست، فاسد کردن انسان‌ها است، اول انسان‌ها را فاسد می کنند و بعد بر آنها مسلط می‌شوند لذا باید تلاش و دقت‌ها بیشتر شده و جهاد بزرگ برای نجات انسان به نتیجه نهایی برسد و تمدن اسلامی به وجود بیاید.

امام جمعه بیرجند: شهادت سیدحسن نصرالله پیروزی جدیدی رقم زد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی هم گفت: پیام هفته جهانی کودک توجه به این قشر آینده ساز در تمام سال است که برای تحقق این مهم نیاز به هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی مختلف در استان داریم.

مهدی مظهری افزود: در دورانی قرار داریم که نه تنها کودکان‌ مظلوم‌ هستند بلکه در نوع بشر ظلم می‌شود و شیاطین انسی حقوق بشر را به تمام معنا زیر پا گذاشته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان اظهار کرد: امسال بین ۱۵ اثر برگزیده کشوری تئاتر «قنات شیرین» مربوط به کودکان سرایان اثر برتر شناخته شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین مهدی بنی اسدی دانش آموز کلاس ششم از شهرستان سرایان به عنوان پنجمین کتابخوان برتر کشور معرفی شد که در یک سال بیش از ۵۴۰ کتاب مطالعه کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های این کانون رفع تبعیض اجتماعی و فرهنگی است تصریح کرد: در استان ۹ مرکز سیار روستایی از جمله در شهرستان‌های نهبندان، بیرجند، بشرویه، طبس، زیرکوه و درمیان فعال است و روستاها را پوشش می‌دهند.

مظهری با اشاره به فعالیت سه مرکز کانون در شهر بیرجند یادآور شد: مرکز استان نیاز به مراکز بیشتری به خصوص در کانون‌های جمعیتی دارد و در این زمینه نیاز به حمایت و پیگیری مسئولان استانی داریم.

همچنین نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از بخش‌های مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازدید کرد.

در پایان این جلسه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی از پوستر «کتابخانه پستی» رونمایی شد.

امام جمعه بیرجند: شهادت سیدحسن نصرالله پیروزی جدیدی رقم زد

برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «برای کودکان، برای آینده» و کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خراسان جنوبی از امروز چهاردهم مهر ماه آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha