لغو انسداد جاده کندوان به علت وضعیت نامساعد جوی

نوشهر- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس گفت: محور کندوان که قرار بود از فردا یکشنبه به منظور اجرای طرح ایمن سازی به روی وسایل نقلیه مسدود شود به علت نامساعد بودن وضعیت جوی لغو شد.

مهدی صفایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این طرح قرار بود در قالب مرحله دوم نصب گالری بتنی پیش ساخته به طول حدود ۱۵۰ متر در نقطه حادثه خیز "کمر زرد" و تور سنگ هم در چهار نقطه حادثه اجرا شود که بنا به تصمیم مسوولان امر تا اطلاع بعدی لغو و اجرا نمی‌شود.

وی توضیح داد : ایمن سازی در ۱۴ نقطه دیگر این محور به منظور پیشگیری از ریزش سنگ با نصب دیواره های حفاظتی در منطقه سیاه بیشه و همچنین ساخت دیواره های سنگی در نقاط پرتگاهی از دیگر عملیاتی است که در قرارداد مربوط قید شده و پیمانکار باید نسبت اجرای آن اقدام کند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس یادآور شد: اجرای طرح ایمن سازی محور کندوان از فروردین ماه سال گذشته درست همزمان با سقوط چندین مورد سنگ در نقاط حادثه خیز به ویژه کمرزرد به روی تعدادی خودرو و در نهایت کشته و زخمی شدن شماری از سرنشینان این خودروها آغاز شد.برابر آمار تاکنون در اجرای این طرح بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

صفایی همچنین گفت: کاربران جاده‌ای و مسافرین به منظور کسب اطلاع از آخرین شرایط ترافیکی و جوی محورها و همچنین اطلاع از انسدادها و یا محدودیت‌های احتمالی موجود در سطح جاده‌های استان می‌توانند در هر ساعت شبانه روز با شماره تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند. همچنین سایت WWW.۱۴۱.IR و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ نیز تمامی اطلاعات لازم را در اختیار کاربران محترم قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha