میزان مقاوم سازی منازل روستایی زنجان به ۶۷ درصد افزایش می‌یابد

زنجان - ایرنا -مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان با مقاوم سازی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد در سال جاری به ۶۷ درصد خواهد رسید.

رضا خواجه‌ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت فرا رسیدن ۱۵ مهر روز ملی روستا افزود: ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی در استان داریم که از این تعداد ۵۳ هزار واحد مسکونی در سطح استان معادل ۵۷ درصد مقاوم سازی شده است.

وی مقاوم سازی اماکن روستایی را موثرترین اقدام در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها عنوان کرد و گفت: ترویج مقاوم‌سازی و افزایش آگاهی روستائیان برای بالا بردن کیفیت واحدهای مسکونی از اهداف اصلی بنیاد مسکن بوده که در این راستا، مشارکت دهیاران و خود روستاییان نیز بسیار موثر است.

این مسوول اظهار داشت: امروزه یکی از راهبردهای موثر در توسعه همه جانبه و پایدار نواحی روستایی، استفاده از مشارکت و توانمندی‌های دهیاران و روستائیان برای عمران و توسعه مناطق روستایی در همه ابعاد بوده که بنیاد مسکن استان با برنامه‌ریزی صحیح و همکاری دهیاری‌ها توانسته است روند توسعه روستاها را در سطح استان سرعت ببخشد.

خواجه ای با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نقش ویژه ای در توسعه اقتصادی پایدار روستائیان ایفا کرده است، افزود: این دستگاه از بدو تاسیس همواره در جهت عمران و آبادانی و توسعه روستاها منشا خدمات فراوانی بوده که از جمله آنها می توان به تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی، مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستاییان با اعطای تسهیلات کم بهره و احیای بافت های با ارزش روستایی اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۶۴.۵ درصد و در سطح کشور ۵۸ درصد بوده و همچنین تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۴۶۰ روستاست.

مدیرکل بنیاد مسکن استان، چهار هدف عمده برای برنامه ریزی روستایی را ایجاد فرصت های اشتغال در روستا، بالا بردن سطح زندگی در روستاها، توجه به رفع عقب ماندگی زندگی اجتماعی و اقتصادی و جلوگیری از تخریب مناظر زیبا و طبیعی روستا اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha