۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85618223
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۷ میلیون جوجه‌ریزی در گنبدکاووس انجام شد

۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷
کد خبر: 85618223
۱۷ میلیون جوجه‌ریزی در گنبدکاووس انجام شد

گنبدکاووس- ایرنا- رئیس اداره دامپزشکی گنبدکاووس از جوجه‌ریزی ۱۶ میلیون و ۷۶۷ هزار قطعه مرغ گوشتی در واحدهای مرغداری این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: نظارت بر جوجه‌ریزی و مایه‌کوبی (واکسیناسیون) طیور برعهده این اداره است.

نادر گوگلانی روز چهارشنبه به‌مناسبت ۱۴ مهرماه روز دامپزشکی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گنبدکاووس حدود ۲۰۰ واحد مرغداری گوشتی دارد که در نیمه نخست امسال این واحدها برای مایه‌کوبی جوجه‌ها، افزون بر ۶۲ میلیون دُز واکسن دریافت کردند.

وی از مایه‌کوبی دام‌های سبک و سنگین (گوسفند، بز، گوساله، گاو، شتر و اسب) در گنبدکاووس توسط دامپزشکی خبر داد و افزود: در ۶ ماهه نخست امسال افزون بر یک میلیون و ۳۲۹ هزار دُز واکسن علیه بیماری‌های دامی در این شهرستان تزریق شده است.

گوگلانی، سمپاشی بدن ۱۰۱ هزار و ۷۲۰ راس دام و ۱۰۶ هزار مترمربع اماکن دامی را از دیگر اقدامات دامپزشکی گنبدکاووس در نیمه نخست امسال برشمرد و اضافه کرد: در این مدت ۲۸ هزار و ۴۵۰ فقره انواع گواهی بهداشتی حمل دام و فراورده‌های خام دامی صادر شد.

رییس اداره دامپزشکی گنبدکاووس همچنین از کشف و نابودکردن ۲ هزار و ۲۶۹ کیلوگرم انواع فراورده‌های خام دامی فاسد و غیربهداشتی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این ارتباط ۲۵ فروشنده متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی همچنین از نظارت بهداشتی دامپزشکی گنبدکاووس بر صادرات خوراک دام و فراورده‌های دامی به خارج از کشور خبر داد و بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۹۹ هزار کیلوگرم خوارک آماده آبزیان و ۶ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم تخم مرغ از این شهرستان صادر شده است.

گوگلانی، انجام هزار و ۲۴۸ مورد بازدید از واحدهای دامی، طیور، زنبور عسل، آبزیان و مراکز خصوصی، برگزاری ۷۴ مورد کلاس آموزشی مرتبط با دامپزشکی برای فعالان این بخش، انجام چهار هزار و ۴۸۵ مورد کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرصه فراورده‌های خام دامی و برگزاری هشت مورد اردوی جهادی در مناطق کم برخوردار جهت مایه کوبی دام‌ها و سمپاشی آنها را از دیگر فعالیت‌های اداره دامپزشکی گنبدکاووس در نیمه نخست امسال اعلام کرد.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha