۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 85618366
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سمنان در شاخص نرخ بیکاری با سه پله سقوط، نهم کشور شد

سمنان - ایرنا - استان سمنان در شاخص نرخ بیکاری تابستان ۱۴۰۲ در جایگاه ششم کشوری قرار داشت و تابستان ۱۴۰۳ با سه پله سقوط، در جایگاه نهم کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نرخ بیکاری استان سمنان تابستان ۱۴۰۳ در حالی ۶ و ۲ دهم درصد است که کمترین میزان در بین استان‌ها مربوط به استان مرکزی با چهار و سه دهم درصد بیان شد.

بر پایه داده‌های مرکز آمار ایران، میانگین نرخ بیکاری در کشور تابستان ۱۴۰۳ حدود هفت و پنج دهم درصد و این شاخص در مدت مشابه سال گذشته هفت و ۹ دهم درصد بود که آمار نشاندهنده کاهش چهار دهم درصدی نرخ بیکاری در کشور است.

نرخ بیکاری استان سمنان در تابستان ۱۴۰۳ با سه دهم درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۶ و ۲ دهم درصد رسید و در رتبه نهم کشوری قرار دارد.

سمنان در شاخص نرخ بیکاری با سه پله سقوط، نهم کشور شد

نگاهی به آمار نسبت اشتغال در استان سمنان

طبق نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان ۱۴۰۳ که توسط مرکز آمار ایران انجام شد، نرخ بیکاری در استان سمنان یک و سه دهم درصد از میانگین کشوری کمتر است.

گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد نسبت اشتغال استان سمنان تابستان ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ حدود پنج دهم درصد افزایش یافت؛ این میزان تابستان سال گذشته ۳۵ درصد بود که به ۳۵ و پنج دهم درصد در تابستان سال ۱۴۰۳ افزایش یافت.

نرخ مشارکت اقتصادی هم در سمنان کاهشی شد

نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان تابستان سال گذشته ۳۸ درصد بود که در تابستان امسال با هفت دهم درصد کاهش به ۳۷ و سه دهم درصد رسید.

میانگین نرخ مشارکت اقتصادی در کشور ۴۱ و هفت دهم درصد و در استان سمنان ۳۷ درصد و سه دهم درصد است که چهار و چهار دهم درصد کمتر از میانگین کشوری را نشان می‌دهد.

سمنان در شاخص نرخ بیکاری با سه پله سقوط، نهم کشور شد

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha