بررسی روند تسهیلگری توسعه جنوبی متروی تهران در شهرداری منطقه ۲۰

تهران - ایرنا - روند تسهیلگری توسعه جنوبی متروی تهران خطوط ۶، ۹ و ۱۱ در شهرداری منطقه ۲۰ در نشست مشترک شهردار منطقه ۲۰ و مدیرعامل شرکت راه آهن تهران و حومه بررسی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه۲٠؛ در نشست مشترک نعمت الله فرزان پور مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰، روند تسهیلگری توسعه جنوبی متروی تهران خطوط ۶، ۹ و ۱۱ را مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در این جلسه رفع نواقص خطوط در حال بهره برداری و همچنین وضعیت عملیات اجرایی خطوط ۶، ۹ و ۱۱ در منطقه ۲۰ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بررسی روند تسهیلگری توسعه جنوبی متروی تهران در شهرداری منطقه ۲۰

خط ۶ مترو تهران یک خط درون‌شهری به طول ۳۸ کیلومتر که ۲۷ کیلومتر آن فعال است و از ۳۱ ایستگاه نیز ۱۷ مورد آن دایر است.طول این خط در نهایت ۴۲ کیلومتر با تعداد ۳۲ ایستگاه خواهد شد و انتهای آن به ایستگاه شهرری می‌رسد.

عملیات اجرایی احداث خط ۹ مترو پایتخت در مراسمی در ابتدای امسال با حضور علیرضا زاکانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۲۲(محدوده پارک چیتگر) آغاز شد.

خط ۹ متروی تهران با ۵۲ کیلومتر طول ۳۷ ایستگاه دارد که شامل شاخه های شرقی و غربی می شود، این خط مترو شبیه ال(L) برعکس است و با احداث و تکمیل خط ۱۱ یک رینگ کمربند بیرونی تر از خط ۶ و ۷ است و با تکمیل دو خط ۹ و ۱۱ حلقه مترو بزرگتر خواهد بود.

طبق طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، احداث چهار خط جدید برای تکمیل شبکه خطوط مترو تهران به متولیان امور مدیریت شهری تکلیف شده است که یکی از آنها خط ۱۱ از محدوده چیتگر تا سه راه تقی آباد است؛ فاز نخست این خط از ایستگاه چیتگر تا عبدل آباد را شامل می‌شود که به موجب تفاهمنامه امضاء شده اخیر، مقدمات آغاز ساخت آن عملا به جریان افتاده است.

خط ۱۱ از جمله خطوط جدید شبکه مترو تهران به حساب می‌آید که طول تقریبی آن ۲۸ کیلومتر بوده و ۵ ایستگاه تبادلی با خطوط هفتگانه موجود دارد.

پیام تبریک رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی

بررسی روند تسهیلگری توسعه جنوبی متروی تهران در شهرداری منطقه ۲۰

«نیروی انتظامی مظهر امنیت و اقتدار ملی کشور است.» مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

خدمت به مردم ولایت مدار و شریف میهن اسلامی لوح افتخار زرین و پشتوانه معنوی گران سنگی است که خدمت گزاران نظام مقدس جمهوری اسلای ایران بر آن مفتخر بوده و باعث سربلندی آنان در پیشگاه خداوند متعال، مردم شریف و خانواده معزز شهدا می گردد.

هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است برای تجلیل از بزرگ مردان جان بر کفی که بی‌تردید کار و تلاش خستگی ناپذیر و ایثار بی‌وقفه آنان زمینه‌ساز استقرار سلامت اجتماعی و امنیت جامعه اسلامی است.

ضمن بزرگداشت هفته نیروی انتظامی، از خدمات شما تلاشگران در برقراری نظم و امنیت جامعه ولایتمدار قبله تهران تقدیر نموده؛ امید است با استعانت از خداوند متعال در استقرار نظم و امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی همواره کوشا و پویا باشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha