علما و حوزه‌های علمیه در کنار استاندار آذربایجان شرقی هستند

تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: علما، ائمه جمعه، نمایندگان خبرگان و حوزه‌های علمیه برای پیشرفت و عزتمندی استان در کنار استاندار آذربایجان شرقی خواهند بود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در حکمرانی دینی و اسلامی از امیرالمومنین(ع) یاد گرفته‌ایم که افراد را به خاطر جهت‌های سیاسی آن‌ها مورد ارزیابی قرار ندهیم بلکه هر فردی که در راه اعتلای کشور و استان زیر پرچم ولایت به مردم خدمت کند را دوست داریم و کنارش هستیم.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این استان با پسوند قهرمان مورد خطاب قرار گرفته و به‌عنوان «سر ایران» معرفی شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه سر، محافظ کل بدن است، افزود: آذربایجان شرقی مراقب و مدافع تاریخی تمامیت ارضی کشور بوده و تا امروز دشمن از این سمت نتوانسته است به کشورمان تجاوز داشته باشد.

حجت‌الاسلام مطهری اصل تاکید کرد: باید در مقابل دشمنان به این خطه بیش از پیش توجه کرد.

مدیران قوی در قامت استان انتخاب شوند

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: از انتخاب استاندار بومی و آشنا به منطقه تشکر می‌کنیم.

علیرضا نوین افزود: بهرام سرمست علاوه بر این‌که در تهران بوده و مسئولیت‌های مختلف را گذرانده است مدتی به‌عنوان استاندار قم فعالیت می کرد که قطعا در امور مربوط به مدیریت استان موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: آقای سرمست اهل تعامل و معتقد به مشورت است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان مشاور در کنارش خواهند بود.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: شرایط خاص کنونی فرصت آزمون و خطا نیست، باید تعارف‌های سیاسی و منافع جناحی را کنار گذاشت و در مدار وفاق ملی با قدرت و روحیه جهادی برای خدمت به مردم استان تلاش کرد.

نوین افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردمی با خون شهدای خدمت عهد و پیمان می‌بندیم تا استان را به جایگاه خود بازگردانیم زیراکه آذربایجان شرقی در روزهای نه چندان دور مهمترین نقطه منطقه به شمار می‌رفت.

وی با ارائه پیشنهادهایی به استاندار جدید، تاکید کرد: باید از پیشران‌های اقتصادی استان چون صنعت فولاد، پتروشیمی، غذایی و فلزی و شرکت‌های دانش بنیان حمایت و در راستای سیاست‌های توسعه‌ای مشارکت مردمی به بخش خصوصی اعتماد کرد.

وی با تاکید بر لزوم کاهش تشریفات اداری در مسیر سرمایه‌گذاری‌، اظهار کرد: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان داد که استان آذربایجان شرقی در رتبه ۲۶ سرمایه‌گذاری قرار دارد.

به گفته وی، حمایت ناکافی، فرایندهای اداری زاید، بدبینی به سرمایه‌گذاری، ضعف همکاری کارشناسان و برخی بدعهدی های مسئولان و کارشناسان مربوطه از عوامل فراری دادن سرمایه‌گذاران است.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی تصریح کرد: انتخاب مدیران قوی در قامت استان همچون شهید بهروز پورشریفی‌ها باید صورت گیرد تا برای احقاق حقوق استان تلاش کنند و به جای مشکل محوری به فرصت محوری در نظام تصمیم‌گیری تغییر مسیر بدهند.

نوین تاکید کرد: تشکیل کارگروهی برای تسهیل و رفع مشکلات گمرکی، ناترازی بانکی و مالیاتی، محیط زیستی و انرژی و سایر عقب ماندگی‌های استان ضروری است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از پروژه‌های عمرانی استان‌های مختلف، اظهار کرد: گاه شرمنده تلاش‌هایی هستم که در استان به شکل ناقص انجام شده است.

نوین، اضافه کرد: ترمینال دوم فرودگاه تبریز که سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و در حد پی‌ریزی (فونداسیون) مانده است و بیمارستان یک‌هزار و ۵۰۰ تخت خوابی تامین اجتماعی که ۱۲ سال پیش مطرح شد ولی همچنان به دنبال زمین مناسب برای آن هستیم از جمله طرح‌های ناقص استان است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، گفت: حدود ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که با بودجه‌های ضعیف به جایی نمی‌رسند.

نوین افزود: حدود ۹۶ درصد از بودجه‌های ما جاری و چهار درصد آن برای زیرساخت‌ها هزینه می‌شود پس تنها راه برای اتمام این پروژه‌ها اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، اعتماد به بخش خصوصی و حمایت از آن و در نهایت مولدسازی است.

به گزارش ایرنا در این مراسم با حضور وزیر کشور و معاون پارلمانی رییس جمهور و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مالک رحمتی استاندار فقید، از زحمات تراب محمدی سرپرست پیشین استانداری قدردانی و بهرام سرمست به‌عنوان استاندار آذربایجان شرقی معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha