ساخت ۲ واحد اموزشی در مناطق روستایی زاهدان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- ساخت ۲ مدرسه در قالب ۲۰ کلاس درس امروز شنبه در روستای سیادک زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: عملیات ساخت این مدارس در زیربنای بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع و با اعتبار۳۵۰ میلیارد ریال به همت خیران نیک اندیش آغاز شد.

میثم لک زایی ادامه داد: هم اینک یک‌هزار و ۳۰۰ کلاس درس در قالب بیش از ۲۶۰ پروژه در این استان در حال ساخت است.

وی تاکید کرد: با تمام تلاش به دنبال تغییر وضعیت موجود به وضعیت مطلوب هستیم و با اراده فراگیر و گسترده‌ای که از سوی مسوولان و مردم و همه خیرخواهان وجود داشته، سرانه فضای آموزشی استان از ۳.۳ به ۳.۸ ارتقا یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین به همت خیران و کمک‌های مردمی حدود ۶۰۰ فضای آموزشی در سال ۱۴۰۲ تعمیر و مرمت شد و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود ۵۵۰ مدرسه دیگر در این طرح قرار گیرند.
وی گفت: از مهر ۱۴۰۲ تا مهر ۱۴۰۳ یک‌هزار و ۴۶۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شده و ۴۴ هزار نفر دانش آموز از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند شدند.

وی در خصوص هنرستان ها و شبانه روزی ها نیز افزود: ۳۰۷ کلاس درس همسو با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فراگیری حرفه و گسترش عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.

لک زایی ادامه داد: هم اینک ۳۵ سالن های ورزشی و استخرهای در دست ساخت داریم که بهره برداری از آنها کمک قابل توجهی به توسعه ورزش در بین دانش آموزان استان می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha