دامپزشکی نقش تعیین‌کننده‌ای در امنیت و سلامت غذایی جامعه دارد

زاهدان- ایرنا- فرماندار مهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: شغل دامپزشکی با حفظ امنیت غذایی ارتباط مستقیمی دارد و بی‌شک فعالیت در این بخش، سلامت جامعه را تامین می‌کند.

به گزارش ایرنا، ناصر درازهی شنبه در دیدار با کارکنان شبکه دامپزشکی مهرستان افزود: تامین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی از دیگر وظایف سنگین دامپزشکی است.

وی، اضافه کرد: مردم با اعتماد و اطمینان به حوزه دامپزشکی با خیال آسوده فراورده‌های غذایی را مصرف می‌کنند که این نشان از اهمیت کار و رسالت سنگین نیروهای دامپزشکی است.

وی تاکید کرد: برگزاری اردوهای جهادی دامپزشکی یکی از اقدامات بسیار تاثیرگذار و با ارزش است که از همت و تلاش اداره دامپزشکی و بسیج سازندگی شهرستان مهرستان در این زمینه قدردانی می‌شود.
فرماندار مهرستان گفت: سلامت مردم مهم‌ترین مساله در حیات بشری است و مجموعه فرمانداری شهرستان از طرح های سلامت محور حمایت خواهد کرد.
درازهی با بیان اینکه نظارت بیشتر دامپزشکی در حفظ سلامت مصرف کنندگان انواع فراورده‌های غذایی ضروری است، افزود: نقش شبکه دامپزشکی در این میان بسیار حائز اهمیت است.

وی، تامین بهداشت، سلامت و کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی را از جمله وظایف دامپزشکی عنوان کرد و ادامه داد: فعالان متخصص و متعهد در دامپزشکی برای صیانت و حراست از سرمایه‌های مردم در این حوزه تلاش می‌کنند که ارزشمند است.

به گزارش ایرنا، ۱۴ مهر روز ملی دامپزشک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha