۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85618843
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

چهار مرکز دندانپزشکی و دندانسازی متخلف در گنبدکاووس پلمب شد

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس گفت: ۸۰ مورد بازدید از مراکز دندانپزشکی و دندانسازی شهرستان منجر به شناسایی و پلمب ۲ مطب دندانپزشکی و ۲ مرکز دندانسازی غیرمجاز و معرفی چهار متخلف به مراجع قضایی شد.

دکتر فرهاد بدیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۸۰ مطب دندانپزشکی و هفت مرکز دندانسازی فعال در گنبدکاووس وجود دارد که در کنار آنها برخی افراد متخلف اقدام به فعالیت غیرمجاز با هدف کسب درآمد غیر قانونی بدون احساس مسوولیت نسبت به سلامت مردم می‌کنند.

وی افزود: سال گذشته با فعالیت مداوم تیم‌های نظارتی حوزه بهداشت و درمان و گزارشات مردمی ۱۰ مرکز دندانپزشکی و دندانسازی غیرمجاز شناسایی و پلمب شد و امسال هم روند نظارتی با جدیت بیشتر ادامه دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس آخرین موارد پلمب را مربوط به چند روز اخیر دانست و گفت: پیرو گزارشات مردمی از فعالیت مراکز غیرمجاز دندانسازی و دندانپزشکی در شهر گنبدکاووس پایش‌های لازم با حضور کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان انجام شد.

دکتر بدیعی ادامه داد: با دستور دادستانی گنبدکاووس و حضور ماموران انتظامی سه مرکز دندانسازی و دندانپزشکی غیرمجاز پلمب و سه متخلف به دلیل دخالت غیرمجاز در امور درمان به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت این مراکز بدون رعایت شرایط بهداشتی باعث انتقال بیماری و صدمه به سلامت دندان می‌شود، از مردم خواست هر نوع شکایت و گزارش از تخلفات و رعایت نکردن مسائل بهداشتی و فعالیت غیر قانونی را برای پیگیری تیم‌های نظارتی از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

طبق اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس، دخالت غیرمجاز در امور پزشکی پیرو مصوبه اخیر هیات وزیران از مجازات درجه هفت به مجازات درجه ۲ تغییر یافته و متخلفان بار اول به حداقل ۵۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شوند.

به گزارش ایرنا، گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان محوری شرق گلستان در حوزه ارائه خدمات درمانی شناخته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha