۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85619036
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یک کیشوند دبیرکل بادبانی ایران شد

۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۱
کد خبر: 85619036
یک کیشوند دبیرکل بادبانی ایران شد

کیش- ایرنا- حمید شمالی طی حکمی از سوی علی اصغر محمودی رئیس انجمن بادبانی ایران به عنوان دبیرکل این انجمن معارفه شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در بخشی از این حکم آمده است: امید است در چارچوب اهداف دولت دکتر پزشکیان، وزارت ورزش و جوانان و انجمن بادبانی ایران، نسبت به توسعه این ورزش با تاکید بر موفقیت در رقابت‌های بین‌المللی، به ویژه بازی‌های آسیایی و المپیک، گام‌های اساسی برداشته شود؛ همچنین، ارتقای دیپلماسی ورزشی ایران در عرصه‌های بین‌المللی و ترویج فرهنگ دریامحور از دیگر مأموریت‌های اصلی دبیرکل جدید انجمن بادبانی ذکر شده است.

«شمالی» پیش از این موسس و رییس انجمن کایت بردینگ ایران، عضو هیات اجرایی انجمن جهانی کایت بردینگ، عضو هیات رئیسه و دبیرکل فدراسیون بادبانی ایران و مشاور موسسه ورزش و تفریحات دریایی سازمان منطقه آزاد کیش را در کارنامه خود دارد.

به گزارش ایرنا، ورزش بادبانی یکی از ورزش‌های مهم و استراتژیک دریایی است که علاوه بر جذابیت‌های خاص خود، نقش بسزایی در رشد اقتصادی و فرهنگی مناطق ساحلی و جزیره‌ای کشور ایفا می‌کند.

با توجه به ظرفیت‌های گسترده دریایی ایران، به ویژه در جزیره کیش، توسعه این ورزش می‌تواند علاوه بر ارتقای سطح ورزش‌های آبی، به رونق گردشگری دریایی و بهره‌برداری بهتر از منابع طبیعی کشور کمک کند.

بادبانی ایران که در سال ۱۴۰۱ از فدراسیون قایقرانی جدا شده و به فدراسیون مستقل تبدیل شده بود، در زمان وزارت کیومرث هاشمی بار دیگر به زیرمجموعه فدراسیون قایقرانی بازگشت که این تصمیم مورد انتقاد فعالان رشته ورزشی بادبانی قرار گرفته بود.

در نهایت در دولت دکتر پزشکیان با تصمیم وزیر ورزش و جوانان و چشم انداز وی در خصوص توسعه دریامحور، رشته ورزشی بادبانی بار دیگر در قالب انجمن بادبانی به یک تشکیلات ورزشی مستقل و و تحت نظارت مستقیم وزارت ورزش تبدیل شد.

لازم به ذکر است که روز گذشته چهاردهم مهرماه نیز طی حکمی از سوی وزیر ورزش و جوانان، علی اصغر محمودی به عنوان رییس جدید انجمن قایق‌های بادبانی ایران منصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha