سفر عراقچی به لبنان؛ تمجید افکار عمومی، تقویت روحیه جبهه مقاومت

شهرکرد- ایرنا- سفر عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اوج حملات رژیم اشغالگر اسرائیل به لبنان نه تنها تمجید افکار عمومی را به دنبال داشته است بلکه برخی از کارشناسان حوزه سیاسی نیز بر این عقیده‌اند که این سفر نقش مهمی در تقویت روحیه جبهه مقاومت داشته است.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شرایطی به لبنان سفر کرد که منطقه به واسطه جنگ‌افروزی‌ها و سیاست‌های استکباری رژیم صهیونیستی، ناآرام و در شرایط سختی قرار دارد.

به گفته جمعی از کارشناسان، با این وجود عباس عراقچی ، به بیروت سفر کرد تا هم نشان دهد که روحیه شجاعت و شهادت‌طلبی دوران دفاع مقدس که یکی از فضلیت‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود همچنان زنده است و از سوی دیگر حمایت ایران از جبهه مقاومت و لبنان را بار دیگر مورد تاکید قرار داد.

تمجید تعدادی از کارشناسان چهارمحال و بختیاری از سفر عراقچی به لبنان

یکی از دانشجویان چهارمحال و بختیاری در این خصوص گفت: سفر وزیر امور خارجه کشور در اوج حمله وحشیانه رژیم اشغالگر اسرائیل علیه جبهه مقاومت، نشان داد که مردم بی‌دفاع لبنان تنها نیستند و ایران اسلامی بنا بر آرمان‌ها و اصول اساسی خود از مظلومان و مستضعفان جهان دفاع می‌کند.

علی رضایی در فضای مجازی با تمجید از اقدامات مقتدرانه عباس عراقچی گفته است: وزیر امور خارجه کشور با سفر به بیروت و پس از آن به دمشق، در اوج بحران منطقه نشان داد که وزیری با شهامت، کاردان و خطرپذیر است که حضور وی در راس دستگاه دیپلماسی کشور نه تنها قوت قلب مردم ایران بلکه تکیه‌گاهی برای صلح و آرامش منطقه است.

تقویت روحیه جبهه مقاومت به دنبال سفر عباس عراقچی به بیروت

یک کارشناس مسائل سیاسی نیز در همین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: سفر مقامات در برهه‌های مختلف زمانی و به مکان‌های مشخص، یک مسئولیت دیپلماتیک و در هر دوره‌ای آن را شاهد هستیم اما برخی سفرها نه تنها از روی مسئولیت بلکه با اهداف خاص و حساب شده انجام می‌شود که نظیر آن را در سفر عباس عراقچی به بیروت و دمشق شاهد بودیم.

تیمور نظری‌فرد افزود: می‌توان گفت مهمترین هدف و دستاوردی که سفر عراقچی به بیروت و پس از آن به سوریه داشت، تقویت روحیه جبهه مقاومت و هواداران آن است چرا که پس از ترور اسماعیل هنیه و شهادت سید حسن نصرالله، صبر استراتژیک ایران به پایان رسید و تصمیم برآن شد تا برخورد سختی با رژیم اشغالگر انجام گیرد.

وی تصریح کرد: پس از نمایش قدرت بازدارندگی ایران و اقدام تنبیهی ایران علیه جنایت‌های اسرائیل، موازنه در منطقه به نفع جبهه مقاومت تغییر کرد و از آنجا که نیاز به تقویت روحیه امید رزمندگان وجود داشت، عباس عراقچی در سفری مقتدرانه به بیروت، نشان داد که ایران بنا بر اصول خود مبنی بر حمایت از مستضعفین جهان که در قانون اساسی کشور به صراحت به آن اشاره شده است به نمایندگی از جمهوری اسلامی در کشور لبنان حضور پیدا کرد و این چنین اقتدار کشور را نشان داد.

سفر عراقچی یادآور روحیه شهادت‌طلبی دوران دفاع مقدس

تمجید تعدادی از کارشناسان چهارمحال و بختیاری از سفر عراقچی به لبنان

یک فعال سیاسی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان با وجود وضعیت منطقه به خبرنگار ایرنا گفت: ۳۶ سال از جنگ تحمیلی و خاتمه دفاع مقدس می‌گذرد اما همچنان روحیه شجاعت، شهامت و شهادت طلبی در کشور زنده است.

سید نعیم امامی افزود: عباس عراقچی هم‌نسل رزمندگانی است که در جبهه‌های جنگ جان خود را در کف دست گذاشته و در دفاع از اسلام و وطن به خط مقدم اعزام می‌شدند و افتخاراتی نظیر عملیات بیت‌المقدس و فتح‌المبین را رقم زدند.

وی تصریح کرد: در کنار سیاست کلی کشور که مبارزه با استکبار در هر شرایط و هر زمانی است، اما سفر عباس عراقچی نشان داد که می‌توان با همین روحیه هر ماموریت سخت و خطیری را انجام دهند.

این فعال سیاسی افزود: اقدام عباس عراقچی اگر چه موجب بهت و حیرت کارشناسان رژیم مفلوک و جعلی اسرائیل قرار گرفته است اما برای کشور ما که یکی از فضلیت‌های آن روحیه شهادت‌طلبی است امری رایج و متداول است.

به گزارش ایرنا، روز ۱۳ مهر همزمان با آغاز مراسم بزرگداشت دبیرکل حزب الله لبنان در مصلای امام خمینی (ره) عراقچی وارد بیروت شد. وزیر امور خارجه کشورمان به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنانی به این کشور سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha