اولویت‌های آماری سازمان ثبت احوال کشور کدام است؟

تهران- ایرنا- معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: نظم بخشی به آمار، استانداردسازی داده‌ها مطابق با معیارهای بین‌المللی نظیر GSIM و دیداری‌سازی داده‌ها از شاخص‌ترین فعالیت‌ها و دو اولویت آماری این سازمان است.

به گزارش ایرنا از سازمان ثبت احوال کشور، هاشم کارگر با بیان اینکه انتشار آمارهای انسانی جزء تکالیف قانونی این سازمان و از ضرورت های برنامه ریزی جمعیتی است، اظهار داشت: با بهره گیری از پایگاه های اطلاعاتی سازمان برای نخستین بار در سال گذشته، ضمن ایجاد مرکز رصد جمعیت کشور، مولفه‌ها و شاخص‌های مهم تحولات جمعیتی به ویژه رویدادهای ولادت، فوت، ازدواج، طلاق و مهاجرت در بازه‌های زمانی و مناطق جغرافیایی مختلف مورد رصد، پایش و تحلیل قرار گرفت.

رئیس سازمان ثبت احوال ادامه داد: در همین راستا درگاه آمارهای انسانی به نشانی amar.sabteahval.ir ایجاد شده و خروجی‌های آماری مرکز رصد و در قالب‌های نوین در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

کارگر با تاکید بر اینکه این درگاه، همواره در معرض استفاده علاقه مندان آمارهای انسانی بوده است، یادآورشد: طی جلسات فصلی به میزبانی مرکز رصد جمعیت کشور، انواع داده ها و گزارش های آماری مورد بررسی و پایش متخصصان و نخبگان حوزه علوم اجتماعی و جمعیتی قرار می‌گیرد که گزارش آن در رسانه‌ها منعکس شده است.

وی افزود: به روزرسانی آمار و داده‌های جمعیتی در بازه‌های زمانی تعریف شده یکی از اصول و توصیه‌های بین‌المللی در حوزه نظام ثبت احوال و آمار حیاتی است که در تمامی کشورهای دارای نظام ثبت احوال و آمار حیاتی منسجم و کامل اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha