۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85619172
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۳ درصد اقامت گردشگران در خانه‌های مسافر گلستان است
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - رئیس اداره گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از ۱۳ درصد اقامت گردشگران در خانه‌های مسافر این استان خبر داد و گفت: گلستان حدود ۵۶۰ خانه مسافر دارای مجوز دارد.

علی نوری روز یکشنبه درحاشیه افتتاح هفتمین خانه مسافر شهر گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ۶ ماه نخست امسال حدود یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی گلستان اقامت کردند.

وی بابیان اینکه ۱۸/۵ درصد اقامت مسافران و گردشگرانی که به گلستان سفر کردند، مربوط به واحدهای بوم گردی این استان بوده است، افزود: بقیه اقامت‌ها در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و دیگر مراکز اقامتی رسمی دارای مجوز بوده است.

نوری اضافه کرد: ظرفیت پذیرش هر خانه مسافر بسته به تعداد امکانات رفاهی آن از چهار تا ۶ نفر است ضمن اینکه بیشتر خانه مسافران استان به صورت گروهی چند خانواده با هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱۳ درصد اقامت گردشگران در خانه‌های مسافر گلستان است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس هم در این مراسم که معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار این شهرستان حضور داشت، گفت: خانه مسافر «آلتای» با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی با زیربنای ۱۶۲ مترمربع و سه خواب احداث شده است.

مریم آق آتابای افزود: این خانه مسافر هفتمین خانه مسافر در گنبدکاووس است که ظرفیت پذیرش تا ۲۰ مسافر در شبانه روز را دارد و با راه اندازی آن برای سه نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی همچنین از بازدید یک میلیون و ۸۴ هزار و ۳۷۳ مسافر و گردشگر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی گنبدکاووس در نیمه نخست امسال خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۱۲۵ هزار و ۷۲۷ نفر در مراکز اقامتی، بوم گردی‌ها و خانه‌های مسافر این شهرستان اقامت داشتند.

آق آتابای ادامه داد: هم اکنون در شهرستان گنبدکاووس سه واحد هتل، سه واحد بوم گردی و هفت خانه مسافر با مجموع ظرفیت ۱۸۶ تخت فعال است.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب اسلامی، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

این شهرستان تاریخی دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی قابل توجه از جمله «گنبد قابوس بن وشمگیر با بیش از هزار سال قدمت و به‌عنوان بلندترین برج آجری جهان، آستان امامزاده یحیی بن زید(ع)، سه تالاب بین المللی آلماگل، آجی‌گلی و آلاگل در بخش مرزی داشلی برون، بازارچه و گمرک مرزی، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی و مراتع و دشت‌های سرسبز» است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha