پروژه آبرسانی به شهرک شهید سلیمانی اردبیل کلنگ‌زنی شد

اردبیل - ایرنا - کلنگ عملیات اجرایی طرح آبرسانی و فاضلاب شهرک شهید سلیمانی اردبیل در قالب طرح نهضت ملی مسکن با هدف پوشش ۱۶ هزار خانوار با حضور مسئولان بر زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل روز یکشنبه در آئین کلنگ زنی طرح آبرسانی و اجرای خط فاضلاب شهرک شهید سلیمانی اردبیل گفت: امروز فاز نخست این طرح مهم وارد مرحله اجرا می‌شود و آب این پروژه از تصفیه خانه آب شهر اردبیل تامین خواهد شد.

مسعود خیرجو افزود: هزینه اجرای این پروژه هشت هزار میلیارد ریال برآورد شده است و طول خط انتقال آبرسانی هفت هزلر و ۵۰۰ متر لوله چدنی و طول شبکه توزیع آب ۸۷ کیلومتر خواهد بود.

وی ادامه داد: متوسط نیاز آبی این شهرک ۱۱ میلیون متر مکعب در سال برآورد شده و ظرفیت ایستگاه پمپاژ آبرسانی به شهرک سلیمانی ۷۵۲ لیتر در ثانیه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اضافه کرد: یک مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی در اجرای این طرح آبرسانی احداث و تعبیه خواهد شد و طول خط انتقال آب هفت هزار و ۵۰۰ متر خواهد بود و این طرح‌ها با هدف تامین آب و پوشش فاضلاب شهرک شهید سلیمانی تا افق سال ۱۴۲۵ اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا و طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ۱۵ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل در دست ساخت است و پیش بینی می‌شود از این تعداد سه هزار واحد تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه ارائه شده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال در کشور است و سقف تسهیلات مسکن بر اساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار است که تسهیلات این پروژه بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و در شهرستان‌های استان پنج هزار میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha