تصویب ایجاد مجمع آسیایی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه نیشابور

مشهد- ایرنا- ایجاد مجمع آسیایی همکاری‌های علمی فرهنگی زبان و ادبیات فارسی به میزبانی دانشگاه نیشابور در «اجلاس گفت و گوهای فرهنگی آسیایی، زبان فارسی میراث معنوی مشترک» به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در روز یکشنبه، در بیانیه پایانی این اجلاس آمده است: این مجمع با هدف تقویت و پایدارسازی تعاملات علمی، فرهنگی میان مراکز دانشگاهی و فرهنگی ایران و مراکز دانشگاهی و گروه‌های زبان فارسی در کشورهای آسیایی در حوزه آموزش، پژوهش و دیگر همکاری‌های علمی فرهنگی در حوزه زبان و ادبیات فارسی تشکیل می شود.

این بیانیه افزوده است: تاسیس دبیرخانه مجمع با هدف پیگیری و اجرایی‌سازی توافقات اعضای مجمع؛ پیگیری و هماهنگی جهت اجرای توافقات، هماهنگی مربوط به نشست های سالانه، مسوولیت راه اندازی سامانه مجمع و نیز انتشار فصلنامه مشترک علمی در حوزه زبان وادب فارسی با مشارکت اعضای مجمع براساس رای‌گیری اعضای حاضر در اجلاس، با همکاری مشترک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه نیشابور صورت خواهد گرفت.

بر اساس توافق صورت گرفته، دبیرخانه مجمع به صورت دوره ای در دانشگاههای عضو مستقر ‌خواهد شد که دانشگاه نیشابور تا اجلاس بعدی با همکاری و مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مسوولیت این دبیرخانه را عهده‌دار خواهد بود.

تصویب ایجاد مجمع آسیایی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه نیشابور

اجلاس «گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی، زبان فارسی میراث معنوی مشترک» در قالب «هفته گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی» به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دیروز و امروز به میزبانی نیشابور برگزار شد که ادامه هفته گفت‌وگوهای آسیایی تا ۱۶ مهرماه به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

در این اجلاس علاوه بر استادان دانشگاه، صاحب‌نظران و مهمانانی از دانشگاه‌های مختلف کشور، بیش از ۴۰ مهمان و اندیشمند از کشورهای هند، پاکستان، افغانستان، بنگلادش، گرجستان، ازبکستان، قزاقستان، ارمنستان، اندونزی، مالزی، تایلند، فیلیپین و عراق حضور دارند.

تصویب ایجاد مجمع آسیایی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه نیشابور

دومین اجلاس روسا و مسوولان مراکز، دانشکده‌ها و گروه های زبان فارسی آسیا در سال ۱۴۰۴ با میزبانی یکی از مراکز علمی و دانشگاهی و پس از بررسی مجمع آسیایی اجلاس برگزار خواهد شد که تاکنون دانشگاه های علامه طباطبایی، شیراز، مازندران و برخی دیگر از دانشگاه های کشور برای میزبانی دومین دوره اجلاس اعلام آمادگی کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha