۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۳
کد خبر: 85619299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت پسته از ۱۴ هزار هکتار باغات خاتم یزد آغاز شد

یزد- ایرنا- رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خاتم یزد گفت: برداشت پسته از ۱۴ هزار هکتار باغات بارور این شهرستان آغاز شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی خاتم ، " محمدرضا تاج آبادی " افزود: ۱۵ هزار و ۸۲۶ هکتار از باغات شهرستان به محصول پسته اختصاص دارد که از این میزان ۱۴ هزار هکتار بارور و یکهزار و ۸۲۶ هکتار غیر بارور است.

وی با پیش بینی برداشت بیش از ۶۳ هزار تن محصول پسته‌تر از سطح باغات شهرستان، میانگین عملکرد این محصول را یک یکهزار و ۵۰۰ کیلوگرم پسته خشک در هکتار عنوان کرد و گفت: مهمترین ارقام پسته خاتم شامل احمدآقایی، اکبری، اوحدی و کله قوچی است.

این مسئول با بیان اینکه پسته یکی از مهمترین محصولات صادراتی غیر نفتی است گفت: خاتم در بخش باغبانی با تولید ارقام مختلف محصول پسته، رتبه اول تولید استان را به خود اختصاص داده و با تولید بهترین و با کیفیت‌ترین پسته اکبری یکی از مهمترین قطب‌های تولید و عرضه این محصول در بازارهای داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای خاتم در حوزه کشاورزی گفت: این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی استان نقش مهمی در توسعه کشاورزی پایدار و نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

مرکز شهرستان خاتم در ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha