دادستان کرمان: پاتوق های احتمالی مواد مخدر در اطراف مدارس پاکسازی شوند

کرمان - ایرنا - دادستان کرمان با تاکید بر ضرورت ایجاد امنیت برای مدارس و دانش آموزان، اعلام کرد: در صورت وجود پاتوق های توزیع مواد مخدر پیرامون مدارس ، این پاتوق ها باید جمع آوری و پاکسازی شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، "مهدی بخشی " دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرمان روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این استان تاکید کرد : امنیت مدارس را باید بالا برد تا دانش آموزان در فضای امن و آرام تحصیل کنند و اگر پاتوق مواد مخدر در اطراف مدارس وجود دارند، باید جمع‌آوری شوند.

وی با اشاره به کودکان بازمانده از تحصیل ، گفت: اولویت همه کارها باید کودکان و فرزندان جمهوری اسلامی باشد. اگر سرمایه‌گذاری‌ها روی فرزندان باشد، آینده کشور ساخته خواهد شد.

بخشی با اشاره به تشریح قانون حمایت از خانواده، افزود: امنیت مدارس را باید بالا برد تا دانش آموزان در فضای امن و آرام تحصیل کنند و اگر پاتوق مواد مخدر در اطراف مدارس وجود دارد، جمع‌آوری شود.

دادستان کرمان بر لزوم ارتباط مدیران مدارس با روسای کلانتری‌های نزدیک مدرسه،تاکید کرد و گفت: طرحی برای تعامل و هم‌افزایی بین نیروی انتظامی و دادگستری اجرا کرده‌ایم و اگر مدیر مدرسه هم ارتباط برقرار کند، شاهد تشکیل مثلث هم افزایی بین این مجموعه‌ها خواهیم بود

"محمدمهدی فدا کار" استاندار کرمان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت ادامه تحصیل دانش‌آموزان گفت: ضمن شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و بازگشت آنها به مدرسه، کار کارشناسی در خصوص علل ترک تحصیل دانش آموزان باید صورت گیرد.  

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی در پنجمین سالگرد سردار دل ها، افزود: در شورای سیاست‌گذاری مکتب شهید سلیمانی مقرر شد تا آموزش و پرورش برنامه ویژه‌ای برای مدارس در این ایام داشته باشند.

استاندار کرمان با تاکید بر توجه به کودکان شهید حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در برنامه‌های هفته کودک، خاطر نشان کرد: ارتباط مدیران مدارس و روسای کلانتری حوزه مربوطه نیز انجام و ملاحظات لازم گفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت همراهی دهیاران درخصوص بازمانده های تحصیلی با اداره کل آموزش و پرورش استان، تاکید کرد و تهیه و چاپ کتاب "راز صبح"، زندگینامه معلم شهید حاج شیخ علی ایرانمنش، مدیرکل فقید آموزش و پرورش استان و امام جمعه موقت شهر کرمان را نیز ارزشمند دانست.

کلاس بدون معلم در کرمان نداشتیم

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان نیز در این نشست گفت: در استان گزارشی مبنی بر اینکه کلاسی خالی از معلم باشد را نداشتیم و تأکید ما این بود حتی اگر معلم هم نباشد باید مدیر یا کادر آموزشی سر کلاس بروند.

رضا رضایی افزود: ۶۹ فضای آموزشی به همت نوسازی مدارس از بودجه‌های ملی و استانی در مهرماه جاری تحویل آموزش‌ و پرورش شد و آمادگی برای افتتاح ۲ ساختمان هنرستان و مغازه‌های آموزش‌ و پرورش در بلوار جمهوری اسلامی با حضور وزیر آموزش‌ و پرورش داریم.

وی ادامه داد: فضاسازی مدارس در قالب طرح شهید عجمیان انجام شد و بسته‌های لوازم‌التحریر در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار گرفت.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان کرمان تصریح کرد: چهار هزار فرهنگی در سامانه نقل‌ و انتقال آموزش‌ و پرورش استان کرمان ثبت‌نام کردند که با توجه به تفاهم‌ نامه‌های صورت‌ گرفته ۵۰ درصد همکاران را جابه‌جا کردیم.

در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان از "فاطمه صوفی‌آبادی" دانش اموز سال گذشته تحصیلی هنرستان مدرس و دارنده رتبه هشتم رشته هنر و  نیز "ریحانه رنجبر" با رتبه چهارم در کنکور سراسری از شهرستان رفسنجان با اهدای جایزه غیرنقدی و لوحی تجلیل شد.

همچنین در این نشست از فرمانده و جمعی از کارکنان انتظامی استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی نیز تقدیر به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha