۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۵۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85619390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خروش حامیان پاکستانی طوفان الاقصی در اولین سالگرد جنگ غزه + فیلم

اسلام‌آباد - ایرنا - هزاران نفر از حامیان فلسطین در «کراچی» پاکستان به مناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی و آغاز جنگ غزه به خیابان‌ها آمده و با ابراز همبستگی با مردم فلسطین و لبنان جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آن از جمله آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، اجتماع بزرگ همبستگی با غزه به اهتمام حزب جماعت اسلامی امروز در شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان برگزار شد.

حامیان عملیات طوفان الاقصی با در دست داشتن تصاویری از فرماندهان شهید جبهه مقاومت و پرچم فلسطین علیه آمریکا و اسرائیل شعار سردادند.

آنها با فریادهای لبیک یا اقصی و لبیک یا غزه همبستگی خود را با رزمندگان جبهه مقاومت به ویژه مردم فلسطین و لبنان به نمایش گذاشتند. رهبران ارشد احزاب سیاسی از جمله حزب مردم‌ و مجلس وحدت مسلمین نیز در اجتماع امروز شرکت کردند.

حافظ نعیم الرحمان رهبر جماعت اسلامی پاکستان به عنوان سخنران اصلی اجتماع امروز، تداوم سکوت جهان در قبال جنایات اسرائیل و رویکرد منفعلانه سازمان‌های بین المللی برای متوقف کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

وی با تمجید از نبرد قهرمانانه فلسطینی‌ها علیه اشغالگری اسرائیل به ویژه عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی، خواستار واکنش یکپارچه کشورهای اسلامی علیه ماجراجویی‌های فزاینده صهیونیست‌ها در منطقه شد.

رهبر جماعت اسلامی پاکستان تاکید کرد: آمریکا تامین کننده نیازهای رژیم صهیونیستی برای نسل کشی فلسطینی ها است و در حقیقت آمریکایی‌ها پشتیبان این کشتار جمعی هستند.

وی خطاب به حاکمان کشورهای اسلامی و عرب گفت: آنها بدانند که دوستی با اسرائیل و عادی سازی روابط هیچ سودی برای دولت و ملت‌های آنان نخواهد داشت چرا که صهیونیست‌ها درپی تجاوز و تصرف سرزمین‌های اسلامی هستند.

منعم ظفر خان رییس حزب جماعت اسلامی در کراچی و محمد فاروق نماینده پارلمان ایالت سِند نیز طی سخنانی با تمجید از رشادت‌های رزمندگان بیت المقدس علیه اسرائیل تاکید کردند که مردم پاکستان همگام با ملت‌های آزادیخواه جهان به حمایت قوی و یکپارچه از فلسطینی‌ها ادامه خواهند داد.

علاوه بر این به مناسبت اولین سال عملیات طوفان الاقصی همایش همبستگی با غزه و فلسطین به اهتمام شورای همبستگی ملی پاکستان با حضور شخصیت‌های سیاسی و مذهبی امروز یکشنبه در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز یکشنبه در جدیدترین آمار خود از شهادت ۴۱ هزار و ۸۷۰ شهروند فلسطینی در نتیجه جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این منطقه خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha