دادستان کرمان: ابعاد آتش‌سوزی شهرک صنعتی بررسی می‌شود

کرمان - ایرنا - دادستان کرمان با اشاره به حادثه آتش سوزی یک کارخانه در شهرک صنعتی گفت: دستورهای قانونی لازم پس از بروز حادثه تلخ و دلخراش فوت کارگر شاغل در شهرک صنعتی خضراء صادر شد و قاضی جوادی به عنوان بازپرس ویژه بررسی ابعاد موضوع تعیین و شروع به رسیدگی و صدور دستورات مقتضی کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، مهدی بخشی روز یکشنبه بیان کرد: به دنبال آتش سوزی صبح امروز کارخانه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی شهرک خضرای کرمان، به مسئولان استان تکلیف شد علاوه بر بازدید میدانی و بررسی علل وقوع حادثه، برای حفظ جان اشخاص و جلوگیری از وقوع انفجارهای بیشتر که باعث آسیب به واحدهای تولیدی دیگر و وقوع حوادث احتمالی بعدی شود، ورود کنند.

وی با اشاره به حمایت قانونی از واحدهای تولیدی در راستای تحقق شعار سال و جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر معظم انقلاب و رییس قوه قضاییه تصریح کرد: با بررسی کامل ابعاد این حادثه، علل وقوع آن، میزان دقیق خسارت و قصور احتمالی پیگیری خواهد شد.

مدعی العموم در استان کرمان با تأکید بر لزوم حفظ ایمنی و امنیت محیط کار و کارگران بیان کرد: چنانچه در وقوع این حادثه کوتاهی اتفاق افتاده باشد، برخورد قانونی و بدون چشم‌پوشی دستگاه قضایی اعمال خواهد شد.

وی ضمن ضمن ابراز همدردی با خانواده کارگر شاغل در این شهرک اظهار داشت: مقامات مسئول بلافاصله در محل وقوع حادثه حاضر و ضمن بررسی ابعاد وقوع این حادثه مقرر شد چنانچه بخش‌های دیگری از آن واحد صنعتی از ایمنی لازم برخوردار نیست، شناسایی و ایمن سازی و در صورت عدم امکان ایمن سازی از ادامه فعالیت آن ممانعت قانونی به عمل آید.

به گزارش ایرنا، آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه تولید ظروف پلاستیکی در شهرک صنعتی شماره ۲(خضرا) در نزدیکی شهر کرمان پیش از ظهر یکشنبه مهار شد و براساس آخرین اطلاعات یک کشته و ۱۲ مصدوم داشت که گفته می‌شود شدت سوختگی ۲ نفر ۱۰۰ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha