۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۲
کد خبر: 85619516
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ بیکاری استان بوشهر کاهش یافت

۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۲
کد خبر: 85619516
نرخ بیکاری استان بوشهر کاهش یافت

بوشهر- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: بر اساس آخرین آمار منتشر شده مرکز آمار ایران ، نرخ بیکاری استان بوشهر از ۹.۱ درصد تابستان ۱۴۰۲ به ۷.۹ درصد در تابستان ۱۴۰۳ کاهش یافت.

«مصدق کشاورزی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان بوشهر در تابستان امسال ۳۹.۵ درصد و نسبت اشتغال در این استان ۳۶.۱ اعلام شده است.

وی افزود: در سال جاری ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبارات قرض الحسنه از محل تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ به استان بوشهر اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: در این زمینه ۱۱ نهاد مسئول نام نویسی از افراد متقاضی دریافت تسهیلات در استان بوشهر شده اند.

کشاورزی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در قالب جز سه و چهار بند «ب» تبصره ۲ قانون بودجه سال جاری و با نرخ سود چهار درصد به متقاضیان ، عنوان کرد: طرح‌های کارفرمایی می توانند تا سقف ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: اهداف تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کشور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی است.

کشاورزی ادامه داد: بر این اساس از روش‌های مختلف از جمله افزایش سرمایه گذاری، ارتقای بهره وری، تکمیل طرح های تولیدی نیمه تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد، کمک به اشتغال های حاصل از ایجاد کسب و کارهای خرد خانگی و کارگاههای خرد و کوچک با اولویت مناطق محروم و روستایی استفاده می شود.

وی گفت: متقاضیان و افراد دارای مجوز مشاغل خانگی می توانند با مراجعه به نهادهای حمایتی نسبت به ارائه طرح برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha