نگاه توسعه‌ای سازمان برنامه و بودجه تقویت می‌شود

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور از تقویت نگاه توسعه‌ای در این سازمان خبر داد وگفت: سند آمایش هیچ‌گونه محدودیتی برای بخش خصوصی ایجاد نمی کند و نگرانی های نظام بازار در این زمینه، ناشی از نبود فرهنگ‌سازی است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان برنامه و بودجه، «محمد قاسمی» در نشست «سیاست‌های معطوف به آمایش و عدالت سرزمینی» با بیان این مطلب افزود: سند آمایش هیچگونه محدودیتی برای بخش خصوصی ایجاد نمی‌کند و نگرانی‌های نظام بازار در این زمینه، ناشی از نبود فرهنگ‌سازی است.

«محمدحسین شریف‌زادگان» عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز ضمن ارایه گزارشی از تاریخچه موضوع به نظریه «پایه توسعه ملی سرزمین» و جهت‌گیری های اصلی آمایش سرزمین که همان تدوین چشم‌انداز و استراتژی های نظریه پایه توسعه است، پرداخت.

وی با تاکید بر ارتباط بین توسعه سرزمین با انواع نظام‌های اجتماعی و حکمروایی بخش عمومی و شیوه اداره سرزمین به تاریخ حکمرانی و رفتار با طبیعت اشاره کرد و گفت: ایرانی ها همیشه با محدودیت‌های سرزمین سازگار بوده‌اند؛ ولی در دوره‌های متاخر، این سازگاری کاهش یافته است و بسیاری از ناسازگاری های موجود ریشه در همین مسئله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha