۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۳۱
کد خبر: 85619756
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۳۷ نفراز خطر غرق شدگی در دریای خزر نجات یافتند

۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۳۱
کد خبر: 85619756
۹۳۷ نفراز خطر غرق شدگی در دریای خزر نجات یافتند

ساری - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی استانداری مازندران گفت: با تلاش ناجیان غریق مازندران از ابتدای خرداد ماه سال جاری تا کنون ۹۳۷ نفر از غرق شدگی نجات یافتند که از این تعداد ۲۶۴ نفر زن بودند.

به گزارش ایرنا، قاسم عزیززاده گرجی عصر امروز یکشنبه در آیین تجلیل از فرمانداران و مسئولین کمیته های سامانه سواحل و دریا در ساری اظهار کرد:تعداد غرق شدگان سال جاری در دریای خزر از ۵۱ نفر در سال گذشته با کاهش بیش ۵۰ درصدی به ۲۵ نفر رسید،که از این تعداد ۱۸ نفر مرد و هشت نفر زن بودند.

وی گفت: کاهش مرگ و میر و غرق شدگان در دریای خزر یکی از خواسته های جدی شهروندان بود که در سال جاری تلاش کردیم در این مسیر گام برداریم.

معاون سیاسی استاندار مازندران با بیان این که قبل از آغاز طرح دریا مناطق حادثه خیز به صورت دقیق بررسی و شناسایی شد، اظهار کرد: ۷۵۰ نقطه حادثه خیز دریای خزر شناسایی و معرفی شد.

عزیززاده گرجی گفت: تعداد یک هزار و ۳۳۰ ناجی غریق در سواحل مازندران مستقر بودند تا با دقت و تلاش شبانه روزی به مسافران خدمت رسانی کنند.

وی با اشاره به این نکته که حقوق ناجیان غریق در سال جاری به موقع پرداخت شده است، ادامه داد: ۱۰۷ امدادگر هلال احمر به همراه اورزانس با امکانات کامل در ساحل خزر مستقر بودند.

این مقام مسوول تصریح کرد: ۴۸ گروه فرهنگی در نقاط مختلفی ساحل خزر برنامه های فرهنگی خود را برای مسافران و شهروندان اجرا کردند.

به گزارش ایرنا، افزون بر ۴۷۰ کیلومتر از سواحل دریای خزر در مازندران قرار دارد و به واسطه وجود این سواحل نیز سالانه خیل عظیمی از مسافران و گردشگران برای گشت و گذار به این استان سفر می کنند تا از بیکران آبی دریا بهره بگیرند.

۹۳۷ نفراز خطر غرق شدگی در دریای خزر نجات یافتند

اما این سواحل در این خطه از شمال کشور به واسطه داشتن برخی ویژگی ها از جمله موج های شکافنده از نقاط حادثه خیز و خطرناک دریا به شمار می رود؛ ‌عمق متغیر، وجود گرداب‌های زیرسطحی، ساخت و سازهای چندین دهه پیش در زمان پسروی دریا، ورود رودخانه‌ها و ایجاد جریانات کششی هرکدام باعث شده تا سواحل مازندران محل غرق های بیشماری باشد که اغلب ناشی از بی توجهی به هشدارها هستند.

برای زدن مُهر تایید به حادثه خیز بودن این سواحل می توان به آمارهای اداره کل پزشکی قانونی مازندران اتکا کرد که براساس داده های این اداره در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۰۹، ۹۹، ۱۴۷، و سال ۱۴۰۱ تعداد افراد غرق شده در دریای خزر ۱۶۱ نفر است.

بنابر این گزاش از مجموعه ۵۱۶ نفری که هموطنان در مدت ذکر شده در سواحل مازندران جانشان را از دست دادند، ۶۴ نفرشان زن و مابقی مرد بودند.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha