تصادفات رانندگی در استان اردبیل ۱۲ درصد کاهش یافت

اردبیل - ایرنا - فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: وقوع تصادفات درون شهری در این استان در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جواد تقوی روز دوشنبه همزمان با هفته انتظامی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: تصادفات منجر به فوت در جاده‌های برون شهری استان نیز تا مردادماه امسال کاهشی بود اما با تصادف ۲ خانواده غیربومی در شهریورماه تعداد فوتی‌ها در راه‌های ارتباطی استان ۲ نفر بیشتر از پارسال شد.

وی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته عمده تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی ۲ طرفه استان به وقوع پیوسته است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به کاهش ضرب پلاک به یک ساعت در این استان، اضافه کرد: در سال‌های گذشته به علت عدم وجود دستگاه ضرب پلاک در استان نصب پلاک خودرو زمان‌بر بود اما با تجهیز اردبیل به دستگاه ضرب پلاک در حال حاضر طی یک ساعت پلاک خودروها آماده و تحویل متقاضیان می‌شود.

نزاع و درگیری در اردبیل کاهش یافت

فرمانده انتظامی استان اردبیل همچنین گفت: میزان وقوع نزاع و درگیری در این استان در نیمه اول امسال ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

سردار تقوی افزود: در این مدت بیشترین فراونی وقوع جرم در استان مربوط به نزاع و درگیری خیابانی است.

وی با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی بیان کرد: با همکاری موثر مراجع قضایی به ویژه دادستان اردبیل تمامی اراذل و اوباش سابقه‌دار در استان اردبیل شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل اضافه کرد: طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش در استان اردبیل ادامه دارد و پلیس با افرادی که اقدام به قدرت‌نمایی در فضای مجازی و ضرب و جرح شهروندان در معابر می‌کنند بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

سردار تقوی با بیان اینکه امنیت و آرامش مردم و جامعه خط قرمز پلیس است، ادامه داد: پلیس با تمامی ناهنجاری‌ها به‌ویژه با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر، سارقان، اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی بدون اغماض برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

تصادفات رانندگی در استان اردبیل ۱۲ درصد کاهش یافت

سرقت در اردبیل ۱۸ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: وقوع سرقت در این استان در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد کاهش و کشف سرقت هشت درصد افزایش داشته است.

سردار تقوی با بیان اینکه اردبیل یکی از استان‌های امن کشور است، افزود: امسال سرقت به عنف نیز در استان کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان اردبیل شامل سرقت منزل، مغازه، اماکن دولتی، خودرو و موتور سیکلت و حدود ۷۰ درصد نیز خرد مانند سرقت قطعات خودرو، کش رفتن، جیب‌بری و سرقت دوچرخه است.

وی با بیان اینکه نرخ وقوع سرقت در استان اردبیل کمتر از میانگین کشوری است، اضافه کرد: نرخ وقوع سرقت در استان ۳۰۱ فقره از میانگین کشوری کمتر است.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل بیان کرد: سرقت خشن و سازمان یافته مانند سرقت از بانک‌ها و طلا فروشی‌ها در استان در حد کم است.

سردار تقوی توجه به هشدارهای انتظامی و کاربردی کردن آموزش‌های همگانی پلیس در حوزه پیشگیری از سرقت را ضامن ناکامی سارقان و بهترین راه برای پیشگیری از سرقت‌ها همکاری مردم با پلیس دانست و ادامه داد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تصادفات رانندگی در استان اردبیل ۱۲ درصد کاهش یافت

بیش از هزار و ۲۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در اردبیل کشف شد

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: در ۶ ماه نخست امسال بیش از هزار و ۲۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شد.

سردار تقوی بیان کرد: عمده این مواد مخدر قبل از ورود به اردبیل توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از سوداگران مرگ کشف و ضبط شده است.

وی برخورد با باندهای قاچاق تهیه و توزیع مواد مخدر را یکی از اولویت‌های پلیس ذکر کرد و افزود: امسال ۱۱ باند قاچاق تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شد.

وی با بیان اینکه اعتیاد سرمنشاء بسیاری از جرایم ، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است، اظهار کرد: پیشگیری بهتر از درمان است و پلیس به تنهایی قادر نخواهد بود این معضل اجتماعی را ریشه‌کن کند ، برای همین همه آحاد مردم و دستگاه‌ها باید در این مورد احساس مسئولیت کنند تا بتوان بر این مشکل در جامعه غلبه کرد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر از استان‌های نسبتا پاک بشمار می‌رود و در وضعیت سفید قرار دارد.

کشف ۸۴ درصدی جرایم سایبری در اردبیل

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به شناسایی و کشف ۸۴ درصدی جرایم فضای مجازی و سایبری در استان اردبیل، بیان کرد: سوء استفاده مالی و برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی و کلاهبرداری‌های رایانه‌ای از جمله عمده جرایم فضای مجازی در استان است.

سردار تقوی ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال حدود ۱۰۰ میلیارد ریال از کلاهبرداران اینترنتی کشف و اخذ و به حساب مالباختگان در استان اردبیل عودت داده شده است.

وی گفت: مردم می‌توانند جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری‌های اینترنتی، مزاحمت های آنلاین در شبکه‌های مجازی، حملات سایبری، سرقت‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی و فعالیت تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی را از طریق سامانه آنلاین و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

تصادفات رانندگی در استان اردبیل ۱۲ درصد کاهش یافت

اردبیلی‌ها روزانه بیش از سه هزار بار با ۱۱۰ تماس می‌گیرند

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: مردم این استان روزانه سه هزار و ۱۵۰ بار با سامانه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برای دریافت انواع کمک‌ها تماس می‌گیرند که از این تعداد به طور میانگین هزار و ۲۰۰ مورد منجر به عملیات می‌شود.

سردار تقوی با اشاره به وجود ۸۵ مناسبت ملی و مذهبی در طول سال، افزود: پلیس در تمامی این مناسبت ها مانند طرح نوروزی، ماه محرم و اربعین، روز جهانی قدس و ۲۲ بهمن ماه در آماده باش بوده و به مردم ارائه خدمت می‌کند.

وی با اشاره به صدور ۵۴ هزار جلد گذرنامه در ۶ ماه نخست سال جاری در استان اردبیل بیان کرد: از این تعداد ۴۲ هزار گذرنامه عادی و ۱۲ هزار گذرنامه نیز زیارتی است.

وی با بیان اینکه تعطیلی برای پلیس و نیروی انتظامی معنا ندارد، اظهار کرد: خادمان شما در نیروی انتظامی همیشه و در همه حال به طور شبانه‌روزی آماده ارائه خدمت به همنوعان است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال نیروی انتظامی بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نوع خدمت به مردم استان اردبیل ارائه کرد.

سردار تقوی ادامه داد: در این مدت مردم قدرشناس این استان بیش از ۱۰ هزار بار با سامانه ۱۹۷ پلیس تماس گرفتند که بیشتر این تماس‌ها جهت قدردانی از پلیس و اعلام اظهار رضایت از خادمان خود در نیروی انتظامی بود.

وی با بیان اینکه شعار هفته انتظامی امسال "پلیس هوشمند، مردم قانون مدار " نامگذاری شده است، گفت: همزمان با هفته نیروی انتظامی (۱۳ تا ۲۰ مهر ماه) برنامه‌های متنوعی در استان برگزار خواهد شد.

رونمایی از کتابی با عنوان "مهارت تصمیم‌گیری در حفظ خانواده" و تجلیل از تعدادی از رانندگان بدون تخلف و قانونمدار از دیگر بخش‌های این آیین بود.

استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد در زمینه وقوع جرایم یکی از مناطق امن و کم جرم کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha