افزون بر سه هزار میلیارد ریال به دهیاری‌های خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی به دهیاری‌های استان در نیمه نخست سالجاری تخصیص یافت.

صادق رمضان زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همچنین امسال یکهزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای مشاغل خرد خانگی در سالجاری به روستاییان استان اختصاص یافت که در مرحله ثبت نام و پرداخت است.

وی افزود: ۴۳۰ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت معابر روستایی از ابتدای امسال تاکنون انجام شد.

مقاوم سازی ۱۸ هزار واحد مسکونی روستایی

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه ۶۲ درصد از ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان مقاوم سازی شده است، تصریح کرد: طی چند سال اخیر حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی در سطح روستاهای استان مقاوم سازی شده است.

وی گفت: خراسان شمالی دارای ۷۳۱ روستا است که در طرح هادی در ۵۷۲ روستا انجام و در ۲۱۹ روستا نیز بازنگری شده است.

رمضان زاده با بیان اینکه ۷۹.۳ درصد از روستاهای استان از راه آسفالته برخوردار هستند، افزود: بیش از ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی در پنج سال اخیر بهسازی و آسفالت شده است.

بهره مندی ۹۶ درصد از روستاهای استان از اینترنت

وی تصریح کرد: ۹۶ درصد از روستاهای سطح استان دارای اینترنت پرسرعت و همچنین ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی افزود: امسال جشن پایان گازرسانی در روستاهای استان برگزار شد و اکنون تمام روستاهای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی گفت: همچنین ۷۱۸ روستای استان تحت پوشش آب و فاضلاب قرار دارند که در این راستا بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال و بیش از سه هزار کیلومتر شبکه توزیع انجام شد.

رمضان زاده خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس استان تاکنون ۵۳۶ مدرسه در روستاهای استان ساخته، بازسازی و مقاوم سازی شده است و یکهزار و ۹۱۲ کلاس درس با زیربنای بیش از ۱۶۵ هزار مترمربع ساخته شده است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha